PKP Intercity od stycznia 2023 r. do obecnej chwili przewiozło 60 mln pasażerów, co oznacza najlepszy wynik przewozowy w historii przewoźnika. Szacuje, że do końca roku przewiezie 67 mln pasażerów, podało PKP IC.
„Już teraz możemy powiedzieć, że bieżący rok jest dla nas wyjątkowy. Wynik 60 mln pasażerów przez niecałe 11 miesięcy jest absolutnie bezprecedensowy. W 2013 roku PKP Intercity przewoziło ponad 30 mln pasażerów. Dekadę później podwajamy ten wynik w niecały rok. Tak wysoka liczba to efekt naszej wieloletniej pracy, inwestycji i dobrych decyzji. Coraz nowszy tabor, więcej połączeń i nowoczesne kanały sprzedaży nie umknęły uwadze pasażerów. Nasze cele urealniają się i głęboko wierzę, że kontynuując przyjętą przez nas strategię staniemy się środkiem transportu pierwszego wyboru dla jak największej liczby Polaków” – powiedział wiceprezes Tomasz Gontarz, cytowany w komunikacie.
Przewoźnik podkreśla, że w każdym miesiącu 2023 r. do pociągów PKP Intercity wsiadała rekordowa liczba pasażerów. Najwyższy wynik zanotował w lipcu, kiedy to z jego usług skorzystało 7,1 mln podróżnych. Dniem z najwyższą frekwencją był 11 sierpnia, kiedy pociągami narodowego przewoźnika pojechało 254 tys. pasażerów. Od stycznia do października bieżącego roku z usług PKP Intercity skorzystało 56,7 mln osób. W analogicznym okresie w 2022 roku liczba pasażerów narodowego przewoźnika była na poziomie 48,8 mln, co stanowi wzrost o 16% w tym roku, wymieniono w materiale.
Rekordowe okazały się również wakacje. Podobnie jak w poprzednich latach, lato wiąże się z wzmożonym ruchem pasażerskim. Nie inaczej było w przypadku PKP Intercity, które od czerwca do sierpnia przewiozło 20,3 mln pasażerów. Tegoroczny wynik to o 10% więcej r/r. To również znaczny wzrost (44%) względem okresu czerwiec-sierpień 2019 roku – ostatnich wakacji przed pandemią. Wtedy z usług przewoźnika skorzystało ponad 14,2 mln pasażerów, przypomniano także.
„Tak wysokie wyniki są efektem zmian taborowych PKP Intercity, a także dostosowania oferty do oczekiwań podróżnych. Przykładem jest promocja 'Taniej z bliskimi’, dzięki której wystarczy podróżować w grupie od 2 do 6 osób, aby wszyscy jej członkowie otrzymali 30% zniżki od bazowych cen biletów. Taniej z Bliskimi obowiązuje w pociągach kategorii TLK oraz IC w relacjach krajowych. Żeby skorzystać z promocji, bilety należy kupić najpóźniej 1 dzień przed wyjazdem. Bilety w korzystnej cenie można nabyć również dzięki ofercie Promo, bazującej na dynamicznym systemie zarządzania ceną. Oznacza to, że czasami wystarczy wybrać pociąg o nieco mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet. Co warto podkreślić, w ramach oferty Promo bilety w promocyjnych cenach są dostępne na różnych etapach sprzedaży – po jej uruchomieniu, na kilkanaście czy kilka dni przed odjazdem” – wymienia PKP IC.
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2022 r. miał ok. 59 mln pasażerów.
Źródło: ISBnews