Odsetek planujących dokonać zakupów na majówkę w akcjach promocyjnych spadł do 57,7% z 71,4% w ub.r., wynika z sondażu UCE Research i Grupy BLIX.
„Tegoroczny spadek zainteresowania promocjami może być rezultatem zmiany sytuacji gospodarczej. Rok temu istniała mocniejsza potrzeba oszczędzania, a obecnie więcej osób może czuć się bezpieczniej finansowo. Niewykluczone jest jednak to, że część konsumentów zmieni swoje nastawienie do rabatów w sklepie i w ostatniej chwili zareaguje na oferty półkowe” – skomentował jeden ze współautorów badania z Grupy BLIX Marcin Lenkiewicz, cytowany w komunikacie.
Z kolei 13,1% Polaków planujących grillowanie podczas długiego weekendu twierdzi, że tegoroczne zakupy dokona w cenach regularnych. Poprzednio tak deklarowało 8,9%.
„Polacy, którzy będą grillować w długi weekend, przeważnie są chętni jednorazowo wydać od 50 do 100 zł – 34,5%. Na drugim miejscu wskazywany jest przedział od 100 do 150 zł – 31,7%, a na trzecim – od 150 zł do 200 zł – 14,2%. Od 50 do 150 zł łącznie deklaruje 66,2% respondentów” – czytamy w komunikacie.
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 15-17 kwietnia 2024 roku metodą CAWI przez UCE Research i Grupę BLIX wśród 1017 konsumentów, którzy zadeklarowali, że w tym roku podczas majówki zamierzają zorganizować grilla.
Źródło: ISBnews