Zakupy podczas letnich wyprzedaży planuje 92% ankietowanych mieszkańców czterech regionów Polski (Warszawy, Krakowa, Poznania i Gliwic wraz z okolicami), a 2% nie wybiera się na nie wcale, wynika z badania Neinver.
Klienci w większości podkreślają, że kwoty, jakie są skłonni wydać podczas letnich wyprzedaży, są uzależnione od atrakcyjności ofert, a ich rozpiętość może być duża, podano.
„Cieszy nas duże zainteresowanie letnimi wyprzedażami, bo te z jednej strony odpowiadają za bardzo dobre wyniki sprzedażowe marek obecnych w naszych outletach, a z drugiej dają klientom możliwość zakupów w wyjątkowych cenach, z silnym poczuciem satysfakcji z dobrze wydanych pieniędzy. Badanie Neinver pokazało również, że klienci, którzy coraz częściej koncentrują się ściśle na konkretnych celach zakupowych, latem dają sobie więcej swobody, poszukując okazji produktowych i cenowych w dość szerokich ramach. Co ważne, czerpią przyjemność z kupowania w miejscach handlu, z profesjonalnym doradztwem sprzedażowym, doceniając kontakt z drugim człowiekiem” – powiedziała Marketing Manager Neinver, operatora outletów Factory w Polsce, Natalia Wiśniewska, cytowana w komunikacie.
Ponad połowa ankietowanych – mieszkańców Mazowsza, Wielkopolski, Małopolski i Śląska – deklaruje, że podczas letnich wyprzedaży poszukuje okazyjnych cen i produktów (51%) i bardziej zwraca uwagę na ostateczną cenę po obniżce (26%) niż samą wysokość obniżki (6%). 17% ankietowanych deklaruje, że poszukuje marek, których nie chce lub nie może kupić w regularnych cenach. W przeważającej większości zaopatrują się w rzeczy dla siebie (69%), później dla dzieci (16%). Rzadko podczas letnich promocji kupują prezenty.
43% ankietowanych w badaniu Neinver mówi, że wysokość wydatków podczas letnich zakupów zależy od ofert. 11% deklaruje, że rozpiętość kwot może być duża. 22% natomiast określa kwotę w przedziale od 300 zł do 600 zł. Ważna jest też dla nich sama możliwość poszukiwania okazji i towarzyszące temu emocje oraz doświadczenia (17%). Najczęściej kupują letnie ubrania, buty i akcesoria, odzież sportową oraz rzeczy na wakacje, podkreślono.
„Jaką wartość letnich wyprzedaży dostrzegają dla siebie klienci? To możliwość zrobienia dużych, kompleksowych zakupów na cały sezon za mniejszą kwotę (39%), ale i poczucie satysfakcji z dobrze wydanych pieniędzy (20%) oraz możliwość odnalezienia marek, których nie chcą lub nie mogą kupować w regularnych cenach (19%). Część badanych wskazała też na zakupy jako sposób spędzania wolnego czasu, źródło pozytywnych emocji i relaks. Informacji o promocjach klienci poszukują najczęściej na stronach internetowych centrów handlowych i outletowych oraz w social mediach” – czytamy dalej.
Zaledwie 2% badanych w ogóle nie planuje zakupów podczas letnich wyprzedaży, a 6% jeszcze nie wie, czy z nich skorzysta. 50% motywuje to koniecznością oszczędzania, życiem w stylu eko (14%), brakiem czasu (12%), a także oczekiwaniem na nowe kolekcje (8%).
Badanie Neinver zostało przeprowadzone w II połowie czerwca metodą ankiet internetowych. Skierowano je do mieszkańców Warszawy, Krakowa, Poznania i Gliwic wraz z okolicami w promieniu 35 kilometrów. Wzięły w nim udział 4 384 osoby w wieku od 18 do 65 lat.
Źródło: ISBnews