Biedronka planuje powiększenie sieci sprzedaży o 130-150 placówek netto w tym roku, a także przeprowadzenia remodellingu ok. 275 sklepów, podał właściciel sieci Jeronimo Martins.
„Nasza główna marka będzie nadal umacniać swoją pozycję na rynku i korzystać ze znacznego stopnia elastyczności w dostosowywaniu swojego formatu do możliwości rynkowych. Planuje dodać od 130 do 150 lokalizacji (netto) do sieci sklepów. Program renowacji obejmie obecnie około 275 sklepów” – czytamy w komunikacie.
Spółka podkreśliła, że mimo znacznego wzrostu płacy minimalnej w Polsce, sektor handlu detalicznego artykułami spożywczymi nadal traci wolumeny, a ten brak dynamiki konsumenckiej przyczynił się do zauważalnego zaostrzenia konkurencji na rynku spożywczym.
„Jeśli popyt konsumencki poprawi się przed końcem roku, będzie to miało pozytywny wpływ na ewolucję rynku i nasze wyniki. W coraz bardziej konkurencyjnym kontekście, w którym cena jest decydującym czynnikiem zakupowym, Biedronka utrzyma pozycję lidera cenowego i nada priorytet wzrostowi sprzedaży wolumenowej” – czytamy dalej.
„W związku z tym, wchodząc w drugą połowę roku, która będzie bardziej wymagająca pod względem wolumenów, Biedronka zwiększy inwestycje cenowe, wzmacniając swoją pozycję konkurencyjną i tworząc dalsze możliwości oszczędności i wartości dla polskich konsumentów. W okresie, w którym nasza główna marka przewiduje kontynuację działalności przy deflacji koszyka, realizacja tej strategii będzie nadal wywierać presję na marżę EBITDA. Presja ta może być większa w drugim półroczu niż w pierwszym” – podano.
W I poł. br. sieć Biedronka otworzyła 60 sklepów (51 sklepów netto) i przeprowadziła 104 remonty, zwiększając liczbę placówek do 3 620 na koniec czerwca. Łączna powierzchnia sklepów wyniosła 2,58 mln m2 na koniec czerwca br. wobec 2,42 mln m2 rok wcześniej.
Źródło: ISBnews