Grupa InPost w ramach pilotażu będzie dostawcą „Tygodnika Powszechnego”, a tym samym wejdzie na rynek dystrybucji prasy przez Paczkomaty, podała spółka.
„InPost jest prekursorem nowych rozwiązań i stale rozszerza funkcjonalności maszyn Paczkomat. Tym razem umożliwiamy dostawy prasy drukowanej. Już na drugi dzień od nadania tygodnik może trafić do ulubionej maszyny InPost. Dzięki naszej szerokiej sieci punktów out-of-home zapewniamy rozwiązania, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie – a także zastępują na przykład stacjonarne punkty sprzedaży prasy, których sieć jest coraz mniejsza. Jesteśmy blisko naszych klientów i szybko reagujemy na ich potrzeby – w taki sposób budujemy naszą przewagę konkurencyjną” – powiedział CEO i założyciel InPostu Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
„Umożliwienie czytelnikom zakupu prasy drukowanej przez ogólnopolską sieć automatów Paczkomat będzie prawdziwym rynkowym przełomem – zarówno dla naszego wydawnictwa, jak i dla całego rynku prasy drukowanej. To nie tylko budowanie przez InPost przewagi konkurencyjnej, ale odpowiedź dynamicznie rozwijającej się firmy na rzeczywistą społeczną potrzebę. Do wielu miejsc w Polsce prasa nie dociera albo dociera z wielkim opóźnieniem” – dodał prezes Tygodnika Powszechnego Jacek Ślusarczyk.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews