Aures Holdings, operator sieci centrów samochodowych AAA Aauto, planuje dalszą ekspansję terytorialną w Polsce po okresie pandemii koronawirusa, podała spółka. W ciągu dwóch lat otworzy dziesięć oddziałów, które wcześniej zostaną poprzedzone mniejszymi biurami sprzedaży.
„Wraz z ustępującą pandemią koronawirusa zmieniliśmy naszą strategię rozwoju w Polsce. W tym roku otworzymy od jednego do dwóch mniejszych centrów samochodowych z ofertą 100-200 aut, uzupełnioną jednym lub dwoma oddziałami skupu. Zdecydowanie chcemy wrócić do Krakowa jeszcze w tym roku. W ciągu dwóch lat planujemy otworzyć 10 centrów sprzedaży samochodów w 10 różnych regionach. Chcemy również wrócić do Poznania, a ponadto interesują nas takie miasta, jak Rzeszów, Lublin, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Bydgoszcz i Kielce” – powiedziała dyrektor generalna Aures Holdings Karolina Topolová, cytowana w komunikacie.
Oddziały w Poznaniu i Krakowie zostały zamknięte podczas pandemii koronawirusa, a samochody przeniesiono do innych centrów samochodowych, przypomniano.
„Teraz jednak nadszedł czas, aby zaplanować kontynuację ekspansji, nad którą pracowaliśmy przez ostatnie dwa lata. Koronawirus nas spowolnił, ale wierzę, że teraz możemy zacząć wszystkie działania od nowa” – podkreśliła Topolová.
W ramach rozszerzenia działalności firma testuje również nowy model małych biur sprzedaży, które poprzedzą otwarcie standardowych oddziałów. W miejscach, w których przedstawiciele handlowi odniosą sukces, zostaną utworzone centra samochodowe z pełną obsługą zakupu, sprzedaży i usług finansowych, z kompletnym wyposażeniem.
„Uważamy, że sprzedaż używanych samochodów stopniowo powróci do normy i z wielu powodów zacznie rosnąć. Znacząco spadł import używanych samochodów z zagranicy, dlatego rośnie zainteresowanie samochodami pochodzenia krajowego, które stanowią trzon naszej oferty. Ponadto ludzie są bardziej zaniepokojeni podróżowaniem środkami transportu publicznego i wiedzą, że w tej chwili najbezpieczniej jest podróżować samochodem. Wiele osób zamierza spędzać wakacje w tym roku, podróżując autem po kraju lub za granicą, a zamiast biletów wolą kupić używany samochód na raty, które są nisko oprocentowane” – podsumowała dyrektor generalna. –
Obecnie samochody w sieci AAA Auto w Polsce sprzedawane są głównie w przedziale cenowym 30 000 – 50 000 zł. Najlepiej sprzedającymi się modelami w pierwszych pięciu miesiącach roku były: Opel Astra, Ford Focus i VW Passat.
Grupa AAA Auto jest częścią Aures Holdings, należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. W Polsce grupa funkcjonuje jako Autocentrum AAA Auto Sp. z o.o. Spółka posiada 57 oddziałów, w tym 13 w Polsce. AAA Auto sprzedało w Polsce 15 tys. aut używanych w 2019 r.
Źródło: ISBnews