CDRL postanowił przedstawić akcjonariuszom spółki na walnym zgromadzeniu zwołanym na 2 grudnia wniosek o wypłatę dywidendy z kapitału zapasowego spółki utworzonego z zysku za 2019 rok w wysokości 1,05 zł na jedną akcję, podała spółka.
„Zarząd CDRL S.A. […] 27 listopada 2020 roku, postanowił przedstawić radzie nadzorczej oraz akcjonariuszom spółki na walnym zgromadzeniu zwołanym na dzień 2 grudnia 2020 roku, wniosek o wypłatę dywidendy z kapitału zapasowego spółki utworzonego z zysku za 2019 rok, w wysokości 1,05 zł na jedną akcję. Łączna wartość wypłaconej dywidendy zostanie ustalona według stanu kapitału spółki na dzień 2 grudnia 2020 r. Ostateczną decyzję w sprawie podziału zysku podejmie walne zgromadzenie spółki” – czytamy w komunikacie.
W ocenie zarządu, pomimo rozprzestrzeniania się koronawirusa COVID-19 i wpływu ograniczeń związanych z pandemią na spółkę oraz jej grupę kapitałową, aktualna sytuacja spółki została ustabilizowana w stopniu umożliwiającym podjęcie decyzji o wypłacie dywidendy jej akcjonariuszom i nie wpłynie negatywnie na stan finansów spółki.
„Zarząd spółki uznał powyższą informację za poufną, ze względu na powstanie możliwości wypłaty dywidendy akcjonariuszom z zysku za 2019 roku, pomimo wcześniejszego przekazania go w całości na kapitał zapasowy spółki” – wskazano w komunikacie.
Na początku listopada spółka zwołała zwyczajne walne zgromadzenie na 2 grudnia br. W jednym z punktów porządku obrad znalazła się wypłata dywidendy z kapitału zapasowego spółki. Według projektu uchwały dzień dywidendy proponuje się ustalić na 9 grudnia br., a termin wypłaty dywidendy – na 16 grudnia 2020 roku.
W maju br. akcjonariusze CDRL zdecydowali o przeznaczeniu całego zysku za 2019 r. na kapitał zapasowy.
CDRL odnotowało 12,65 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2019 r. wobec 23,4 mln zł zysku rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2019 r. wyniósł 15,01 mln zł wobec 22,65 mln zł zysku rok wcześniej.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r. Miała 514,1 mln zł skonsolidowanych przychodów w 2019 r.
Źródło: ISBnews