LPP przystąpiła do rozbudowy magazynu fulfillment center pod Bukaresztem, podała spółka. Zakończenie prac oraz uruchomienie nowego obiektu o dodatkowej powierzchni 21 tys. m2 zaplanowane jest na III kw. 2021 r., podano także.
„Trwające od ponad miesiąca prace związane z rozbudową naszego magazynu w Rumunii są już bardzo zaawansowane. Ukończona właśnie instalacja słupów betonowych pozwala nam na przystąpienie do kolejnego etapu budowy, czyli przygotowania konstrukcji stalowej dachu. Prace potrwają jeszcze kilka miesięcy. Po ich zakończeniu będziemy dysponować dwukrotnie większą powierzchnią magazynową na jednym z najszybciej rozwijających się rynków pod względem wzrostów sprzedaży internetowej naszych marek” – powiedział dyrektor regionalnych sieci logistycznych LPP Sylwester Dmytriwski, cytowany w komunikacie.
Zlokalizowany pod Bukaresztem fulfillment center pozwala dziś na sprawną obsługę zamówień klientów z tego kraju, w tym oferowanie takich udogodnień, jak realizacja dostaw w trybie „next business day”. Rozbudowany magazyn o łącznej powierzchni 42 tys. m2 docelowo ma obsługiwać nie tylko zamówienia internetowe z Rumunii, ale też sąsiednich państw. Obiekt w nowej odsłonie będzie realizował także operacje cross-dock polegające na zaopatrywaniu sieci stacjonarnej LPP w Rumunii oraz Bułgarii, która obecnie w obu krajach liczy już łącznie przeszło 100 salonów, podano także.
„Europa Południowo-Wschodnia pozostaje dla nas istotnym regionem, w tym również w zakresie sprzedaży internetowej. Jednym z najszybciej rosnących w tej części kontynentu rynków e-commerce jest właśnie Rumunia, która stała się drugim po Polsce krajem z największym udziałem w przychodach online naszej grupy. Mamy nadzieję, że widoczne szczególnie w Rumunii ożywienie w tym kanale utrzyma się, a podwojenie dotychczasowej powierzchni magazynowej jeszcze wzmocni ten trend” – dodał Sylwester Dmytriwski.
Rozbudowa magazynu w Rumunii to obok powstającego obecnie magazynu e-commerce w Rosji oraz centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim kolejna inwestycja, której celem jest wzmacnianie i rozwój logistyki LPP. Po zakończeniu budowy wszystkich trzech obiektów łączna powierzchnia magazynowa grupy wzrośnie o 50% czyli z obecnych 253 tys. m2 do 378 tys.m2, podsumowano w materiale.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Źródło: ISBnews