LPP uruchomiło nowy magazyn w moskiewskim „PNK Park Zhukovsky” przeznaczony do obsługi zamówień online w Rosji, dzięki czemu trzykrotnie zwiększy wydajność obsługi sprzedaży internetowej realizowanej w tym kraju, podała spółka. LPP po kilku tygodniach działania nowego obiektu przekonało się o zasadności jego dalszej rozbudowy o kolejne 10 tys. m2. Powiększenie powierzchni magazynowej pozwoli gdańskiej spółce efektywnie realizować strategię wielokanałowego rozwoju w tym regionie.
W marcu br. LPP podpisało umowę na wynajem nowej powierzchni magazynowej w moskiewskim Parku przemysłowym „PNK Park Zhukovsky”. Obiekt, zgodnie z zapowiedziami polskiego producenta odzieży, miał zostać uruchomiony w III kwartale 2021 r, jednak już w czerwcu br. rozpoczął realizację pierwszych zamówień internetowych klientów rynku rosyjskiego, podano.
„Z uwagi na ograniczenia wywołane pandemią cały proces otwarcia obiektu wiązał się z wieloma wyzwaniami i wymagał od nas zupełnie nowego podejścia, zaangażowania wielu osób oraz wykorzystania w dużej mierze zdalnej formuły kontaktu, zdalnego monitoringu postępu prac czy prowadzenia szkoleń w formule online, co było dodatkowym utrudnieniem. Dzięki wytężonej pracy zespołów z sukcesem udało się nam zrealizować cały projekt i dziś możemy się pochwalić najszybszym uruchomieniem fulfillment center w naszej historii” – powiedział dyrektor ds. logistyki LPP Sebastian Sołtys, cytowany w komunikacie.
Nowe fullfilment center o powierzchni 30 tys. m2 zastąpiło dotychczasowy o połowę mniejszy obiekt do obsługi sprzedaży internetowej na tym rynku. Obecnie nowy magazyn może pomieścić do 3 mln sztuk odzieży w sezonie wiosna-lato lub ponad 2 mln sztuk kolekcji jesienno-zimowych, podkreślono.
„W zaledwie dwa miesiące od rozpoczęcia pracy pobiliśmy historyczny rekord, jeśli chodzi o ilość przyjętego i wysłanego towaru, w porównaniu do dotychczasowej skali zamówień obsługiwanych w Rosji. Większa liczba stacji roboczych już dziś pozwala nam przyjmować nawet 100 tys. sztuk odzieży na dobę i realizować dziennie 95 tys. wysyłek do klientów. Oznacza to aż trzykrotny wzrost naszych możliwości sprzedażowych online w tym kraju. Samo tempo budowania stanów magazynowych natomiast było aż trzykrotnie szybsze niż podczas uruchamiania wcześniejszych naszych obiektów fulfillment centers” – wskazał menedżer ds. rozwoju sieci logistycznej LPP Kamil Kawałek.
LPP rozwija swoją globalną sieć zaopatrzenia i dystrybucji, w ramach której cała powierzchnia magazynowa po uruchomieniu fulfillment center w Rosji wynosi obecnie ponad 270 tys. m2. Jeszcze w tym roku spółka planuje uruchomienie kolejnych 22 tys. m2 powierzchni magazynowej w Rumunii oraz zakończenie procesu budowy centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim, którego gotowość operacyjną zapowiedziano na pierwszy kwartał 2022 roku. Wówczas łączna powierzchnia magazynowa LPP sięgnie ponad 370 tys. m2, zakończono.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Źródło: ISBnews