Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeniowe (Generali Życie TU) udostępniło swoim klientom usługę mojeID, która pozwala na zdalne potwierdzenie tożsamości w procesie zawierania umów ubezpieczenia na życie, podała Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR).
„Jako firma ubezpieczeniowa korzystamy z bezpiecznych i sprawdzonych narzędzi i usług. mojeID to kolejne cyfrowe rozwiązanie, które wdrożyliśmy w Generali z myślą o wygodzie naszych klientów. Dzięki rozwiązaniu KIR jesteśmy w stanie usprawnić proces weryfikacji tożsamości klientów, który jest wymagany w toku zawierania umów ubezpieczenia na życie. W efekcie całą procedurę można przeprowadzić w sposób całkowicie zdalny, bezpieczny i wygodny dla klienta, bez konieczności osobistego spotkania” – powiedział członek zarządu Generali Życie Piotr Bułka, cytowany w komunikacie.
mojeID umożliwia całkowicie zdalne potwierdzenie tożsamości osoby fizycznej za pomocą bankowości elektronicznej. Ułatwia korzystanie z usług oferowanych przez podmioty z sektora komercyjnego i administrację publiczną, eliminując konieczność osobistych wizyt np. w urzędzie, u ubezpieczyciela, w przychodni czy też w firmie telekomunikacyjnej. Usługa KIR jest zgodna z wymaganiami określonymi w unijnym rozporządzeniu eIDAS oraz w ustawie o usługach zaufania i identyfikacji elektronicznej, przypomniano.
„Błyskawicznie rozwijający się rynek usług oferowanych w trybie online oraz współczesny, coraz bardziej cyfrowy klient to powody, dla których KIR opracował, wdrożył i rozwija usługę mojeID. Wierzymy, że udostępniając nasze rozwiązanie, odpowiedzialnie wspieramy procesy digitalizacji gospodarki. W tym aspekcie kluczowe jest upowszechnianie sprawdzonych i zaufanych rozwiązań. Dlatego z satysfakcją i zadowoleniem witamy Generali Życie TU S.A. w dynamicznie rosnącym gronie podmiotów, umożliwiających swoim klientom korzystanie z mojeID” – podsumował wiceprezes KIR Wojciech Pantkowski.
Krajowa Izba Rozliczeniowa została powołana z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego.
Źródło: ISBnews