InPost wprowadził w Polsce usługę Same Day Delivery, czyli dostawę tego samego dnia w obrębie tego samego miasta przesyłek, które trafią do centrum dystrybucji do godziny 16:00, podała spółka. Nowa funkcjonalność jest dostępna dla wszystkich klientów InPost bez dodatkowych opłat. W pierwszym etapie dostawy zostały uruchomione w Warszawie i Łodzi, a do końca roku będą dostępne w 20 największych miastach.
„Z naszych badań wynika, że ponad 80% klientów oczekuje jak najszybszych dostaw. Wychodzimy naprzeciw tym oczekiwaniom i wprowadzamy zupełnie nowy standard na polskim rynku logistycznym. Jest to także niezwykle istotne z punktu widzenia sprzedawców i ich e-sklepów, dla których natychmiastowe dostawy z pewnością wpłyną na wzrost sprzedaży. Dla InPost kluczowym elementem oferty jest satysfakcja klientów, którzy dokonują zakupów – jest to jedna z najważniejszych przewag konkurencyjnych. Dlatego teraz oferujemy wszystkim naszym klientom, bez żadnych dodatkowych opłat, dostawy tego samego dnia w obrębie tego samego miasta. Na początek w Warszawie i Łodzi, później dołączymy kolejne największe miasta. Do końca tego roku mieć w zasięgu 20 największych miast w Polsce. Dzięki temu umocnimy pozycję InPostu jako niekwestionowanego lidera w rynku dostaw dla e-commerce, dostarczającego najlepszą jakość za najlepszą cenę” – powiedział prezes InPost Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
Dostawa tego samego dnia jest możliwa dzięki rozbudowanemu programowi inwestycyjnemu, który InPost prowadzi w ostatnich latach. To zarówno dziesiątki nowych, w pełni zautomatyzowanych oddziałów, jak i kilka tysięcy kolejnych Paczkomatów InPost każdego roku w całej Polsce oraz tysiące samochodów – także elektrycznych – i olbrzymie inwestycje w procesy oraz infrastrukturę IT, zakończono.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki – InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews