Grupa LPP podtrzymała oczekiwania dwucyfrowego wzrostu przychodów r/r w całym roku obrotowym 2021/2022 (luty 2021 – styczeń 2022) po wynikach I półrocza, jak również oczekiwania poprawy marży operacyjnej w stosunku do r.obr. 2019/2020, podała spółka. Oczekiwania w zakresie sprzedaży internetowej także zostały podtrzymane – na poziomie 2,8 mld zł.
„Grupa spodziewa się w roku finansowym 2021/22 dwucyfrowych wzrostów przychodów r/r, poprawy marży operacyjnej r/r, utrzymania bezpiecznej sytuacji płynnościowej oraz dynamicznych wzrostów online i kontynuacji dwucyfrowego wzrostu powierzchni” – czytamy w raporcie półrocznym.
Wśród celów na bieżący rok obrotowy w prezentacji wynikowej wymieniono:
„* Dynamiczne wzrosty online (ponad 2,8 mld zł sprzedaży).
* Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży r/r.
* Poprawa marży operacyjnej r/r.
* Bezpieczna sytuacja płynnościowa”.
W I poł. r.obr. (luty-lipiec 2021) przychody grupy wzrosły o 81,2% r/r do 5 993,5 mln zł, marża brutto na sprzedaży zwiększyła się o 7,7 pkt proc. r/r do 55,5%.
„Całkowite przychody grupy wzrosły r/r o 71,1% w II kw. 2021/2022. Dynamiczny wzrost sprzedaży online oraz odbicie w sprzedaży offline miały miejsce ze względu na realizację odłożonego popytu i chęć dokonania zakupów w salonach stacjonarnych” – czytamy dalej w prezentacji.
Sprzedaż za granicą była większa niż w Polsce w II kw. r.obr. 2120/2022. Polska stanowiła 40,8% sprzedaży, podkreślono także.
Sieć sprzedaży stacjonarnej grupy liczy 2 021 sklepów o łącznej powierzchni 1 616,5 tys. m2 w 25 krajach. Online jest obecna na 28 rynkach, podano także w raporcie.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Źródło: ISBnews