British Automotive Holding (BAH) odnotował 2,21 mln zł skonsolidowanej straty netto z działalności kontynuowanej w III kw. 2021 r. wobec 12,95 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 1,76 mln zł wobec 10,45 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 88,01 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 104,68 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2021 r. spółka miała 4,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w porównaniu z 4,08 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 249,08 mln zł w porównaniu z 322,74 mln zł rok wcześniej.
„W okresie 9 miesięcy 2021 r. Grupa British Automotive Holding rozpoznała 249,1 mln zł skonsolidowanych przychodów z działalności kontynuowanej, o 23% mniej niż w analogicznym okresie 2020 r., odnotowując 2,5 mln zł zysku operacyjnego (8,7 mln zł zysku operacyjnego w okresie 9 miesięcy 2020 r.), 4,3 mln zł zysku z działalności kontynuowanej (4,1 mln zł zysku rok wcześniej), 4,8 mln zł straty z działalności zaniechanej, tj. działalności importerskiej (12,3 mln zł straty w okresie 9 miesięcy 2020 r.) oraz 0,5 mln zł straty netto z działalności kontynuowanej i zaniechanej (8,2 mln zł straty rok wcześniej). Kluczowy wpływ na spadek przychodów miało spowolnienie dostaw samochodów i części w wyniku kumulacji czynników: zmiany importera samochodów JLR w Polsce i związanych z tym przejściowych problemów organizacyjnych, spowolnienia dostaw w związku w wyjściem Wielkiej Brytanii z UE i konsekwentnego wprowadzenia odpraw celnych, zaburzeń łańcuchów dostaw na świecie w wyniku pandemii COVID-19 oraz mniejszej dostępności samochodów w następstwie ograniczeń produkcji samochodów związanych z niedoborami kluczowych podzespołów (układów scalonych)” – czytamy w raporcie.
Dodatni wynik netto został osiągnięty m.in. dzięki restrukturyzacji wierzytelności, podano także.
W okresie 9 miesięcy 2021 r. suma bilansowa grupy zmniejszyła się o 19%, do 219,6 mln zł na koniec września 2021 r. Aktywa obrotowe zmniejszyły się w tym okresie o 24% do 110,3 mln zł. Wartość środków pieniężnych zmniejszyła się z 48 mln zł na koniec 2020 r. do 22,3 mln zł na koniec września 2021 r.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2021 r. wyniosła 0,72 mln zł wobec 62,39 mln zł straty rok wcześniej.
British Automotive Holding w ciągu ponad 15 lat działalności na rynku motoryzacyjnym sprzedał na polskim rynku ponad 14 tys. samochodów. Spółka od 2008 r. jest notowana na rynku głównym GPW.
Źródło: ISBnews