PARTNER PORTALU
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

3 najczęstsze błędy na stronach firmowych – sprawdź czy ich nie popełniasz

Dodane przez Redakcja
21 sierpnia 2024
w dziale Biznes
0
kobieta
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Własna strona internetowa to absolutny fundament komunikacji z klientami. Masz ją? Świetnie! Ale czy na pewno pomaga Ci sprzedawać? Błędy na stronach internetowych mogą utrudniać Ci pozyskanie zapytań ofertowych i zamówień. Jesteś pewien, że ich nie popełniasz? Sprawdź listę najczęstszych błędów na stronach internetowych.

1. Strona internetowa stworzona dla właściciela, a nie dla klienta

Stwierdzenie o tym, że strona internetowa firmy jest dla klienta, a nie dla Ciebie, wydaje się banalne i oczywiste. Ale czy Twój serwis na pewno zawiera informacje, których potrzebuje kupujący? Czy jest „poukładana” tak, żeby użytkownik odnalazł to, czego potrzebuje, wykonując kilka kliknięć?

Często zdarza się, że jest zupełnie inaczej, a własna strona firmowa skupia się komunikacyjnie na zaletach i osiągnięciach Twojej firmy, a nie na tym, na jakie korzyści dla klienta się one przekładają.

Przykład? Wyobraź sobie, że wchodzisz na stronę producenta stolarki okiennej. Już po chwili po oczach uderza Cię informacja, że ta firma jest 5-krotnym laureatem konkursu na dobrego pracodawcę. Dowiadujesz się też, że jej prezes zasiada w organizacji branżowej. 

Te wiadomości mogą być ważne dla firmy, ale czy Ty jako jej klient skupisz na nich uwagę? Niekoniecznie – zapewne trafiasz na stronę, bo szukasz nowych okien do domu. A skoro tak, bardziej zainteresują Cię np. dostępne typy i systemy okien, ich parametry techniczne czy cennik. I to te informacje powinny być najbardziej eksponowane.

– Aby stworzyć stronę internetową, która sprzedaje, warto skupić się przy jej projektowaniu i wypełnianiu treścią na kliencie – wyjaśnia ekspert Agencji ECHO. – Poznanie jego potrzeb i oczekiwań, a także siły własnej oferty to klucz do optymalizacji konwersji – dodaje.

Strona firmowa jest dla Twojego klienta, a nie dla Ciebie. Uniknij więc błędu „egocentryzmu” i skup się na potrzebach odbiorcy.

2. Strona internetowa niedostosowana do SEO

Typowe błędy na stronach internetowych są też związane z ich niedostosowaniem do wymogów SEO – tak pod kątem technicznym, jak i treściowym. Dlaczego to ważne? Najbardziej banalna odpowiedź jest zarazem najlepsza: jeśli nie ma Cię w Google, nie sprzedajesz. A Twoja strona nie będzie widoczna na liście wyników wyszukiwania, jeśli nie polubią jej algorytmy. Co może powodować problemy? Typowe błędy, które mogą utrudniać pozycjonowanie, to:

  • niedostosowanie serwisu do wymagań technicznych – np. wadliwy kod, brak certyfikatów SSL, nieaktualne oprogramowanie (np. WordPress), a przez to podatność na „wirusy”, słaby hosting, przesycenie serwisu multimediami i jego wolne ładowanie się itp.;
  • thin content, czyli bardzo mała ilość treści w poszczególnych zakładkach;
  • duplicate content, czyli powielanie tych samych tekstach w różnych zakładkach lub ich przekopiowanie z zewnętrznych źródeł (np. z materiałów od producenta dystrybuowanych towarów);
  • brak meta tagów, czyli krótkich opisów poszczególnych podstron dla Google;
  • słaba jakość treści – ich przesycenie słowami kluczowymi, brak konkretnych informacji, treści wprowadzające w błąd;
  • brak przyjaznych adresów URL (masz takie, które są ciągami przypadkowych liter i liczb oraz znaków?);
  • chaotyczna mapa strony – nielogiczne poukładanie zakładek, bez wyraźnej hierarchii i podziału na kategorie oraz podkategorie.

3. Layout strony bez uwzględnienia zasad UX design

Jak zrobić stronę internetową firmy, która nie tylko przyciągnie ruch z Google, ale i zachęci do składania zapytań ofertowych? Przy jej tworzeniu uwzględnij UX design – to kolejna cegiełka ważna z perspektywy klienta.

W czym rzecz? W takim zaprojektowaniu serwisu, żeby „przejście” przez niego było intuicyjne i bardzo proste, a przede wszystkim – pozwoliło szybko zrealizować cel odbiorcy. Mogą w tym przeszkodzić np. irytujące wyskakujące okienka, przeładowanie strony bezsensowną treścią czy zbyt długie ładowanie się multimediów.

Co zrobić, aby tego uniknąć? Zaprojektować doświadczenia odbiorcy, a zatem dokładnie określić:

  • czemu mają służyć poszczególne zakładki własnej strony internetowej;
  • jakie akcje ma wywołać odwiedzenie każdej z nich.

Scenariusz powinien odzwierciedlać drogę klienta do zakupu i maksymalnie ją ułatwić. Przykład dobrej praktyki UX? Wyobraź sobie, że prowadzisz wypożyczalnię samochodów. Osoby, które trafiają na Twoją www, chcą jak najszybciej zarezerwować pasujące im auto. Dlatego na stronie głównej może się znaleźć np. prosty kalkulator wynajmu – narzędzie, które pozwoli klientowi w kilka chwil obliczyć cenę wybranego pojazdu i zarezerwować auto. To znacznie lepsze rozwiązanie niż zapychanie tej zakładki historią firmy czy eksponowanie atutów oferty. Liczy się konkret! Nie masz pewności, czy Twoja strona firmowa jest wolna od opisanych powyżej błędów? Chcesz ją stworzyć od nowa, żeby maksymalnie wykorzystać potencjał tego narzędzia? Stwórz serwis firmowy z ekspertami, którzy rozumieją, że Twoim celem jest sprzedaż. Tak możesz tylko zyskać.

Artykuł sponsorowany

Poprzedni post

Milton Essex w II kw. 2024 przybliża się do stworzenia platformy cyfrowej

Następny post

Polenergia zakłada, że projekt offshore Bałtyk I wystartuje w aukcji w 2025

orlen

Orlen miał 1959 stacji paliw na koniec października, bp 577, Moya 530

praca

PKO BP i Allegro chcą pozyskać 2 mln klientów usługi Klik i 20 tys. merchantów do Kapitału

Energa

Magdalena Kamińska została powołana na stanowisko p.o. prezesa Energi

auto

Rynek wynajmu długoterminowego aut wzrósł o 8,9% r/r w I-III kw. 2025

praca

Wonderful oficjalnie rozpoczęł działalność w Polsce

Comarch

Nowa marka Comarch Betterfly wprowadza lekkość do rozliczeń firmowych

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

ML System

ML System miał wstępnie ok. 6,7 mln zł straty netto w III kw. 2025

T-mobile

T-Mobile Polska miał 535 mln zł skorygowanego zysku EBITDA AL w III kw. 2025

biznes

Mercator Estates nabył 50% udziałów w projekcie Sanato w Zakopanem

orlen

Orlen miał 1959 stacji paliw na koniec października, bp 577, Moya 530

BOŚ

BOŚ miał 6,02 mln zł zysku netto, 5,5% ROE w III kw. 2025

Atal

Atal miał 131,46 mln zł zysku netto, 207,19 mln zł zysku EBIT w I-III kw. 2025

Grupa Azoty

Grupa Azoty planuje emisje akcji na strategiczne cele rozwojowe, w I etapie 33,7 mln akcji

citi handlowy

Citi Handlowy miał 411,43 mln zł zysku netto z dział. kont. w III kw. 2025

oponeo

Oponeo miało 3,02 mln zł zysku netto, 15,76 mln zł zysku EBIT w III kw. 2025

Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2025

Liderzy branży food & retail spotkają się na XVIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.