Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie zwiększyło składkę przypisaną brutto o 7% r/r do 516,3 mln zł w I kw. 2021, a Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych – o 22% do 149,5 mln zł, podał ubezpieczyciel.
Sprzedaż zrealizowana przez agentów ubezpieczeniowych w sieci własnej Avivy w I kw. była wyższa o 43% r/r, podano.
„Ten spektakularny wzrost zawdzięczamy zarówno większej sprzedaży indywidualnych ubezpieczeń na życie, jak i grupówek. W szczególności polisa indywidualna Twoje Życie oraz ubezpieczenie dla małych grup Zespół cieszą się zainteresowaniem klientów, bo odpowiadają na ich oczekiwania solidnej ochrony w zakresie życia i zdrowia. Nasi agenci znakomicie odnaleźli się w okolicznościach pandemii, wykorzystując nowe możliwości zdalnego zawierania umów z klientami. Pomaga w tym nasza ePolisa, czyli rozwiązanie, w którym agent współdziała z klientem poprzez swój system sprzedażowy i MojąAvivę” – powiedział prezes Avivy w Polsce Adam Uszpolewicz, cytowany w komunikacie.
Kanał direct (sprzedaż przez telefon) poprawił swoje wyniki o 7% r/r. Kanał digital (serwis MojaAviva i sprzedaż całkowicie online) zwiększył łączną sprzedaż o 21%, m.in. dzięki wzrostom w ubezpieczeniach komunikacyjnych i mieszkaniowych. Z MojejAvivy korzysta ponad 500 tysięcy klientów, a liczba logowań w I kwartale była wyższa o 37% niż przed rokiem, wskazano również.
Wolument sprzedaży ubezpieczeń Avivy w Banku ING, w ramach umowy bancassurance, był o 16% wyższy niż w I kwartale 2020 r.
Grupa Aviva w Polsce (do 2009 r. jako Commercial Union) działa od 1992 roku. Aviva w Polsce jest częścią międzynarodowej Grupy Aviva – szóstej instytucji ubezpieczeniowej na świecie i pierwszej w Wielkiej Brytanii pod względem przychodów.
Źródło: ISBnews