W wyborze banku i pierwszego konta do prowadzenia biznesu, dla aż 74% klientów MŚP kluczową rolę odgrywa wygoda i posiadanie konta prywatnego w danym banku, wynika z badania przeprowadzonego przez Visa Consulting & Analytics.
„Zespół Visa Consulting & Analytics na co dzień wspiera banki, instytucje finansowe oraz dostawców usług w tworzeniu rozwiązań odpowiadających na potrzeby ich klientów, także małych i średnich firm z różnych sektorów. Bez danych, takich jak te zebrane podczas badania, nie mielibyśmy pełnej wiedzy o ich potrzebach. W wyborze banku i pierwszego konta do prowadzenia biznesu, dla aż 74% klientów MŚP kluczową rolę odgrywa wygoda i posiadanie konta prywatnego w danym banku. Ważna jest również atrakcyjna oferta finansowa, wizerunek banku, prosty proces otwierania konta oraz dostosowanie do potrzeb przedsiębiorcy. Inaczej jest przy wyborze drugiego i kolejnego konta – tu wybór determinują dopasowane do potrzeb funkcjonalności aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej” – powiedział dyrektor Visa Consulting & Analytics w Polsce. Wojciech Werochowski, cytowany w komunikacie.
Jak pokazuje badanie zrealizowane na grupie ponad 300 małych i średnich firm działających w Polsce, rodzimi przedsiębiorcy są świadomi dynamicznych zmian w świecie i są na nie otwarci. Zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest posiadanie odpowiedniego partnera w rozwoju biznesu. 8 na 10 ankietowanych osób zarządzających małymi i średnimi firmami uważa, że bank może ułatwiać im życie, szczególnie w zakresie nowych technologii, czyli możliwości korzystania z aplikacji mobilnej (43%) oraz dostępu online do wszystkiego, czego potrzebują (28%), podano.
Z danych Visa wynika, że 67% małych i średnich przedsiębiorstw w Europie korzysta obecnie z rozwiązań cyfrowych. Gdyby wyeliminować tę lukę 33%, łączne przychody polskich przedsiębiorstw wzrosłyby realnie o 25,7 mld rocznie3. Cyfryzacja płatności i bankowości firmowej może być dobrym wstępem do tych zmian.
Większość MŚP (71%) nie planuje zmienić banku, gdy są zadowoleni z oferty oraz gdy mają konto prywatne i firmowe w tym samym banku, co jest dla nich wygodne. Decyzja o potencjalnej zmianie najczęściej jest wynikiem braku oddziału w okolicy lub dużego rozczarowania z powodu m.in. wprowadzenia opłat, których wcześniej bank nie pobierał, czy nieprzyznania kredytu. Okazuje się, że właśnie pozytywna decyzja o kredycie w innym banku może być czynnikiem decydującym o zmianie.
Z badania VCA wynika, że 75% polskich przedsiębiorców prowadzących małe i średnie firmy deklaruje, że posiada co najmniej jedną kartę. Używają jej kilka razy w tygodniu, najczęściej do płacenia za wydatki firmowe, takie jak paliwo (60%), a także w mniejszym stopniu za parkingi, bilety autobusowe, na pociąg i samolot oraz za pobyt w hotelu.
Źródło: ISBnews