Alvise Favara i David Roberts zostali powołani na stanowisko członków zarządu Allegro.pl sp. z o.o. – spółki pośrednio zależnej będącej w pełni własnością Allegro.eu – ze skutkiem od 1 marca 2022 r., podało Allegro. Nowo powołane osoby posiadają wiedzę i doświadczenie, które odpowiadają planom ekspansji międzynarodowej Allegro, podkreślono.
Zarówno Alvis Favara, jak i David Roberts dołączyli do Allegro w styczniu 2022 r. – Alvise jako chief commercial officer (CCO), a David jako chief technology and product officer (CTPO), podano.
„Zdaniem rady dyrektorów, powołanie Alvisa i Davida w skład zarządu Allegro.pl leży w najlepszym interesie grupy. Nowo powołane osoby posiadają wiedzę i doświadczenie, które odpowiadają ambitnym planom ekspansji międzynarodowej Allegro, o których spółka informuje na bieżąco” – czytamy w komunikacie.
Alvise Favara dołączył do Allegro z Amazon Germany, gdzie kierował segmentem Consumables. Przed objęciem tego stanowiska kierował ogólnoeuropejskimi procesami operacyjnymi w Amazonie, obejmującymi: zarządzanie zapasami oraz politykę dotyczącą cen, zwrotów, zapasów jak i dostawców. Był również partnerem w McKinsey i pracownikiem naukowym na Uniwersytecie we Florencji, w tym na stanowisku badawczym w CERN i CalTech, podano w materiale.
David Roberts dołączył do Allegro po czterech latach pracy w Zalando, gdzie odpowiadał za kwestie strategiczne, w tym wizję firmy, projektowanie procesów, skalowanie zespołów, a także zapewnianie rozwoju platformie. Kierował zespołem profesjonalistów odpowiadając za wiele obszarów biznesowych, takich jak: zarządzanie produktem, inżynieria, integracja, operacje, zarządzanie łańcuchem dostaw oraz innymi zespołami strategicznymi, tworząc narzędzia wspierające sprzedawców czy też poszerzanie oferty. Przed dołączeniem do Zalando David pracował w amerykańskim oddziale Amazona w dziale Engineering & Product Leadership, a wcześniej kierował zespołem inżynierskim w AOL, realizując projekty w Indiach i Chinach, wskazano także.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Platforma Allegro.pl umożliwia sprzedaż nowych produktów przede wszystkim firmom prowadzącym działalność w formule biznes-klient i przyciąga średnio 21 mln internautów miesięcznie, co odpowiada 66% mieszkańców Polski w wieku 16 lat lub więcej oraz 78% wszystkich użytkowników internetu w Polsce. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.
Źródło: ISBnews