eSky wybrał Google jako partnera we wdrażaniu cyfrowej transformacji, podała spółka.
„Dzięki współpracy z Google Cloud, firma eSky będzie mogła sprawniej i łatwiej zarządzać swoimi zbiorami danych. Wykorzystanie chmury obliczeniowej umożliwi zautomatyzowanie raportowania, co przyspieszy i ułatwi podejmowanie strategicznych dla biznesu decyzji w dynamicznie zmieniającym się świecie. W pakiecie wykorzystywanych usług znajdują się również narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję, które eSky będzie wykorzystywać do upsellingu produktów, mapowania obiektów hotelowych czy też odpowiedniego targetowania kampanii marketingowych” – czytamy w komunikacie.
„Poziom wykorzystania danych i technologii cyfrowych do celów analitycznych i marketingowych przez polskie przedsiębiorstwa turystyczne należy do jednego z najniższych w Europie. Tymczasem turystyka jak nigdy wcześniej potrzebuje dziś cyfrowych narzędzi, by efektywniej i skuteczniej docierać do klientów. Preferencje dotyczące podróży uległy w ostatnim czasie znaczącym zmianom, które mogą pozostać z nami na dłużej albo powracać cyklicznie. Branża turystyczna musi być gotowa na elastyczność i bieżące dostosowywanie się do potrzeb klientów. Wdrożenie rozwiązań chmury obliczeniowej jest idealnym rozwiązaniem do osiągnięcia tych celów” – powiedział wiceprezes eSky Łukasz Neska, cytowany w komunikacie.
eSky, wprowadzając cyfrową transformację z Google Cloud, zdecydowało się na gruntowną modernizację swojej infrastruktury IT poprzez wykorzystanie architektury mikroserwisów, wskazano w materiale.
„Dzięki podzieleniu oprogramowania na mniejsze aplikacje, firma może równolegle pracować nad kilkoma funkcjonalnościami, szybciej wprowadzając aktualizacje i udogodnienia, bez ryzyka związanego z brakiem stabilności lub przerwami w działaniu usług. eSky jako jedna z pierwszych firm w Polsce zintegrowała swoje usługi również z Asystentem Google, dostarczając klientom kolejną, wygodną ścieżkę umożliwiającą wyszukiwanie kierunków podróży czy rezerwację pobytów” – czytamy dalej.
Rozwiązania Google Cloud zostały wdrożone również w obszarach działań big data, data analysis oraz data science. eSky wykorzystuje oprogramowanie BigQuery, by łączyć ze sobą ogromne i bardzo złożone zbiory danych do przeprowadzania operacji obliczeniowych i wyciągania wniosków w czasie rzeczywistym dla różnych działów w firmie, takich jak logistyka czy marketing. Firma wykorzystuje również modele scoringowe, które pomagają w automatyzacji działań marketingowych, dostarczając trafne rekomendacje na stronie oraz cross- i upselling produktów,
Zespół eSky przy wsparciu Google zdecydował się również na wdrożenie zestawu praktyk Site Reliability Engineering, co pozwalają budować i usprawniać różne funkcjonalności bez ryzyka dla stabilności platformy. Szczegółowe monitorowanie parametrów usług określone jako Service Level Objective oraz analizowanie tzw. budżetu błędów w danym okresie pozwala firmie na podejmowanie racjonalnych decyzji projektowych, zwiększając efektywność.
Grupa eSky to serwis internetowy do rezerwacji podróży (OTA). Grupa jest liderem w Europie Środkowo-Wschodniej i wiodącym graczem na rynkach Ameryki Południowej. eSky od kilku lat prowadzi dynamiczną ekspansję międzynarodową. Pierwsze zagraniczne serwisy powstały w Bułgarii i Rumunii, kolejne – pod marką eDestinos na rynkach Ameryki Południowej. Obecnie eSky oferuje usługi na blisko 50 światowych rynkach oraz planuje dalszy rozwój.
Źródło: ISBnews