Działania prowadzone przez Fundację Polska Bezgotówkowa i jej partnerów doprowadziły do zainstalowania 600 tys. terminali płatniczych u 450 tys. podmiotów gospodarczych, w tym ponad 5 tys. terminali w telefonie, podała Fundacja. W sumie na polskim rynku płatności kartowe akceptuje ponad 1,2 mln urządzeń płatniczych.
„Jesteśmy szczególnie dumni z tego, że zaufało nam tak wielu przedsiębiorców, którzy działają w tak zmiennych warunkach. Dzięki ich otwartości na innowacje płatnicze, konsumenci zyskali możliwość wyboru preferowanej formy płatności. Pokazują to rekordowe obroty w 2023 roku, a także znaczący wzrost średniego obrotu na terminal w Programie, który w sierpniu br. osiągnął poziom 7,5 tys. zł. To prawie dwuipółkrotnie więcej niż przewidywały nasze założenia podczas startu Fundacji. Liderem wśród wszystkich branż są sklepy spożywcze – z 95,5 mln transakcji na kwotę blisko 3 mld zł, ale bardzo silny rozwój widzimy również w sektorze sklepów specjalistycznych oraz usług – szczególnie w obszarze beauty, gastronomii czy usług medycznych” – powiedziała prezes Fundacji Joanna Erdman, cytowana w komunikacie.
Jak wskazują dane z raportu Fundacji, przyspiesza popularyzacja płatności cyfrowych – już 62% wszystkich transakcji detalicznych w sklepach i punktach usługowych w Polsce realizowanych jest w ten właśnie sposób.
„Możemy z dumą przyznać, że efekty naszej 6-letniej współpracy są imponujące. Jeszcze na koniec grudnia 2016 r. według danych NBP, w Polsce funkcjonowało 531 tys. terminali POS. Na koniec IV kwartału 2022 r. było ich już ponad 1,22 mln. Te liczby mówią same za siebie – pokazują skalę naszych działań i zarazem są dowodem na to, że wewnątrzsektorowa współpraca daje wymierne rezultaty. Polska jest przykładem kraju, gdzie z sukcesem udaje się realizować wizjonerskie i przełomowe projekty” – powiedział dyrektor generalny na Europę Południowo-Wschodnią Mastercard Europe Bartosz Ciołkowski.
Fundacja Polska Bezgotówkowa zajmuje się upowszechnieniem i promocją obrotu bezgotówkowego w Polsce wśród małych, średnich i mikroprzedsiębiorstw, jednostek samorządu terytorialnego i związków wyznaniowych, a także podnoszeniem wiedzy obywateli na temat mechanizmów obrotu bezgotówkowego, jego bezpieczeństwa i zasad ekonomii.
Źródło: ISBnews