Grupa Azoty przedstawi nową ofertę nawozową, uwzględniającą aktualną sytuację na rynku surowców, w pierwszym tygodniu lutego, przed rozpoczęciem sezonu aplikacyjnego, podała spółka.
„Obecnie, pomimo bardzo dużej zmienności rynkowej, Grupa Azoty nadal kontynuuje swoją produkcję tak, aby nawozy były dostępne w momencie rozpoczęcia aplikacji, która obecnie – co należy podkreślić – jeszcze nie jest możliwa. Jednocześnie wielu innych producentów europejskich ponownie zatrzymało swoją produkcję lub znacznie ją ograniczyło” – czytamy w komunikacie.
Grupa Azoty podkreśla, że na bieżąco reaguje na zmieniające się warunki rynkowe – po spadku cen gazu w październiku ubiegłego roku przywróciła produkcję, znacząco obniżając przy tym ceny oferowanych nawozów.
„W pierwszym tygodniu lutego, przed rozpoczęciem sezonu aplikacyjnego, Grupa Azoty przedstawi nową ofertę nawozową, uwzględniającą aktualną sytuację na rynku surowców” – zapowiedziano także.
W informacji zwrócono też uwagę, że rokrocznie w trakcie sezonu nawozowego pojawiają się na wolnym rynku w UE różne „tańsze” oferty nawozów z wielu stron świata, w tym – pomimo wojny i nałożonych na agresorów sankcji – również z Rosji i Białorusi, a także z Bliskiego Wschodu. Spółka podkreśla, że nie komentuje jakości i efektywności w produkcji rolnej tych „konkurencyjnych” i często niemożliwych do weryfikacji przed zakupem ofert z innych krajów.
„Warto przy tym dodać, że koszty energii, surowców, pracy i opłaty środowiskowe na tamtych rynkach produkcyjnych są znacząco niższe od poziomów obowiązujących w Unii Europejskiej. Porównując oferty, należy również zauważyć, że cenniki publikowane przez autoryzowanych dystrybutorów Grupy Azoty zawierają koszt transportu do klienta” – napisano w komunikacie.
Grupa Azoty zajmuje drugą pozycję w UE w produkcji nawozów azotowych i wieloskładnikowych, a takie produkty jak melamina, kaprolaktam, poliamid, alkohole OXO, czy biel tytanowa mają również silną pozycję w sektorze chemicznym, znajdując zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 15,9 mld zł w 2021 r.
Źródło: ISBnews