Helios z grupy Agora oczekuje 2-3% wzrostu r/r frekwencji w kinach w tym roku, wobec 50,8 mln widzów w 2024 r., poinformował prezes Heliosa i członek zarządu Agory Tomasz Jagiełło.
„Wyniki frekwencyjne roku poprzedniego wskazują, że mamy do czynienia ze stabilizacją. Patrząc na rok 2025, mamy nadzieję na lekki, kilkuprocentowy wzrost, który oceniamy na 3%. Wydaje nam się, że powinniśmy już odzyskać spokój, jeśli chodzi o poziomy frekwencyjne postpandemiczne” – powiedział Jagiełło podczas wideokonferencji.
Wśród premier, które mają zapewnić lepszy wynik frekwencyjny wymienił „Minecraft” (bliski termin premiery), „Awatar 3” (grudniowa premiera), „Chopin, Chopin”, „Vinci 2”, biografię Michaela Jacksona, „F1”, a także kilka franczyz.
„Mam nadzieję, że ilość tych filmów pozwoli osiągnąć założone plany, czyli te 2-3 punkty procentowe powyżej wyników z zeszłego roku” – dodał członek zarządu Agory.
Frekwencja w polskich kinach w 2024 r. wyniosła 50,8 mln, co oznacza wzrost o 0,8% w porównaniu z 2023 r., podała Agora w raporcie.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
Źródło: ISBnews