InPost jest zadowolony z pierwszych tygodni pilotażu usługi InPost Fresh i zamierza w tym roku pozyskać do niej kolejnych partnerów, poinformował prezes Rafał Brzoska. Jednocześnie spółka chce przedstawić pod koniec bieżącego roku szerszą strategię InPost Fresh, która – jeśli pilotaż utrzyma obecne tempo rozwoju – będzie zawierać skokowe zwiększenie zasięgu geograficznego usługi.
„Prowadzimy pilotażowy program w Warszawie wspólnie z naszym partnerem – siecią Makro Cash and Carry i wyniki są zachęcające, dynamika każdego tygodnia się poprawia tydzień do tygodnia, liczba zleceń rośnie, a zadowolenie klientów rośnie podobnie każdego tygodnia. Liczba zarejestrowanych użytkowników InPost Fresh to już 1/10 wszystkich użytkowników aplikacji InPost na tym obszarze, na którym świadczymy tę usługę. A zaczęliśmy 6 tygodni temu” – powiedział Brzoska podczas konferencji online.
„Z drugiej strony zdajemy sobie sprawę, że tylko zapewnienie różnorodności ofert na naszym marketplace, czyli pokazanie się dodatkowych brandów, znacząco pozwoli zwiększyć skalę działania. To, co dziś mogę powiedzieć na 100%, to zamierzmy ten koncept jeszcze do końca roku poszerzyć o kolejnych partnerów, z którymi prowadzimy rozmowy. Natomiast szerszą strategię InPost Fresh przedstawimy, myślę, że na koniec roku i będzie ona obejmowała – jeżeli te parametry wzrostu będą szły w tym tempie – przede wszystkim znaczne zwiększenie zasięgu geograficznego działania usługi i nie mówimy o powiększeniu pilotażu o 1 czy 2 miasta, tak jak to było u innych graczy, którzy próbowali na rynku e-grocery. Dla nas zwiększanie zasięgu to jest zwiększanie zasięgu skokowo, o dużą skalę, w tempie w jakim rozstawiamy paczkomaty” – wyjaśnił prezes.
Dodał, że lodówkomaty będą dużą częścią potencjalnie tworzonego ekosystemu, ale na dziś InPost Fresh jest tylko z dostawą do domu, by móc zwymiarować usługę.
W lipcu InPost oraz Makro Polska rozpoczęły testy dostaw produktów spożywczych oraz przemysłowych w oparciu o nową aplikację InPost Fresh.
Przez aplikację można wybierać w asortymencie ponad 10 tysięcy produktów w dostawie na ten sam i kolejny dzień – wśród nich szeroki wybór świeżych ryb, mięsa, owoców i warzyw. Klienci mają do dyspozycji najwygodniejsze formy płatności: przedpłata (BLIK, szybki przelew i karta) lub za pomocą karty i BLIK-a przy odbiorze od kuriera. Początkowo dostawy z InPost Fresh są testowane na terenie Warszawy.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki – InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews
Zamowiłam pierwsze zakupy i polecam. Szybko i sprawnie- to co lubię najbardziej. Aplikacja działa intuicyjnie, jest bardzo prosta w obsludze. I ogromny plus za sposob zapakowania- kartony, zamiast torebek foliowych, czy papierowych.
Super ceny i szybka dostawa! Aplikacja śmiga u mnie że aż miło. Inicjatywa, ceny – bardzo spoko. Szybko, sprawnie, produkty się zgadzają. Kurier bardzo sympatyczny. Zamawiałam pierwszy raz i na pewno to powtórzę! 😁
Świetna opcja, dostawa w niecałe 60 minut, ceny jak w żabce, nie doliczają za dowóz, nie ma dolnego limitu zamówienia, zapłaciłem niecałą dychę. Polecam!
Zamawiałam już kilka razy, i za każdym razem dostawa była w ciągu godziny. Polecam, ceny normalne i naprawdę spory wybor produktów, az byłam zaskoczona.
Od dwóch miesięcy zamawiamy przez te aplikacje produkty do firmy. Nie było żadnej wtopy. Za kazdym razem wszystko jest, kurier zawsze przyjezdza na czas, nawet w tej opcji 60 min, dostawa była o czasie. Oby tak dalej.