Spośród wszystkich rodzajów nadwozi samochodów osobowych na rynku wtórnym w 2022 roku wzrosła jedynie liczba ofert SUV-ów, która zwiększyła się o 13% r/r, lub 79 754 samochody, do 428 153 ofert, wynika z analizy AAA Auto.
Mimo to, wciąż najpopularniejszymi rodzajami nadwozi pozostają hatchbacki i kombi, chociaż ich liczba ofert sprzedaży została znacznie ograniczona. W porównaniu z 2021 rokiem, liczba ofert sprzedaży aut w segmencie hatchback zmalała o 122 416 pojazdów – do 757 878 modeli (blisko -14%). Z kolei liczba ofert używanych aut typu kombi zmalała o 12% do 441 885 pojazdów, wynika z danych AAA Auto.
„Wzrost ofert sprzedaży SUV-ów na rynku wtórnym jest dowodem na wciąż rosnący ten segment rynku. Kierowcy coraz częściej wybierają samochody o podwyższonym nadwoziu, ponieważ dają im poczucie większego bezpieczeństwa oraz komfortu na drodze” – powiedziała dyrektor generalna i prezes Aures Holdings – operatora sieci AAA Auto – Karolina Topolova, cytowana w komunikacie.
Używane SUV-y są najmłodszymi samochodami na rynku. Ich mediana wieku wynosiła 8 lat w 2022 roku. Natomiast mediana wieku hatchbacków i kombi była wyższa o około 5 lat i wynosiła odpowiednio: 13,5 oraz 12,7 lat. Relatywnie niski wiek, a co za tym idzie także przebieg, spowodowały, że mediana ceny używanych SUV-ów była najwyższa i wyniosła 57,5 tys. zł w 2022 roku. Najczęściej oferowanymi do sprzedaży modelami SUV na wtórnym rynku były: Nissan Qashqai, Kia Sportage oraz Ford Kuga, podsumowano.
Grupa AAA Auto jest częścią Aures Holdings, należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. W Polsce grupa funkcjonuje jako Autocentrum AAA Auto Sp. z o.o. Spółka posiada 60 oddziałów, w tym 12 w Polsce. AAA Auto sprzedało w Polsce 20,4 tys. aut używanych w 2021 r.
Źródło: ISBnews