Wartość mięsa, wędlin oraz nabiału wyeksportowanego za pośrednictwem sieci Lidl Polska wyniosła blisko 1,5 mld zł w 2020 roku, podała sieć.
„Sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70% obrotu naszej firmy. Zawsze, gdy tylko możemy, stawiamy na współpracę z polskimi dostawcami, którzy są dla nas niezwykle istotni. Cieszymy się, że możemy zaoferować tak bogatą ofertę wysokiej jakości produktów od producentów z Polski, a dodatkowo także wspierać ich rozwój na rynki zagraniczne. W 2020 roku wartość produktów – wędlin, mięsa i nabiału – sprzedanych do innych krajów za naszym pośrednictwem wyniosła blisko 1,5 mld zł – to wspólny sukces, który nie byłby możliwy bez długo wypracowywanych, partnerskich relacji biznesowych” – powiedziała head of corporate communications & CSR Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz, cytowana w komunikacie.
W 2020 roku Lidl Polska sprzedał wędliny od polskich producentów do innych krajów o łącznej wartości 507 mln zł. Z kolei wartość sprzedaży mięsa od polskich dostawców do innych krajów wyniosła ponad 471 mln zł. Zagraniczna sprzedaż nabiału, wyprodukowanego w Polsce, za pośrednictwem sieci Lidl Polska w tym samym okresie osiągnęła wartość 492 mln zł, podano także.
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Obecnie w 30 krajach istnieje około 11 200 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 700.
Źródło: ISBnews