Morele, z portfela MCI Capital, przewidują pozyskanie w 2023 r. do 4 wyspecjalizowanych podmiotów e-commerce lub marek cyfrowych z obrotami nie mniejszymi niż 40 mln zł rocznie, poinformował ISBtech prezes Morele.net Michał Pawlik. Planuje dokapitalizowanie spółki, a obecni udziałowcy potwierdzają zainteresowanie wzięciem udziału w takim procesie.
„Nasze plany przewidują pozyskanie w 2023 r. do 1 do 4 wyspecjalizowanych podmiotów e-commerce lub marek cyfrowych z obrotami nie mniejszymi niż 40 mln zł rocznie” – powiedział ISBtech Pawlik.
Jak wskazał, mieszczą się one przede wszystkim w kategorii electro, home & garden oraz sport & outdoor.
„Mamy doświadczenia w tego typu akwizycjach (sklep-presto.pl, budujesz.pl) i wiemy, w jaki sposób je przeprowadzać, aby budowały wartość dla klienta i spółki. Nasze marki cyfrowe powstałe dzięki przejęciom, takie jak Zipro, Sense7 czy Peme, są liderami na Allegro w swoich kategoriach oraz dynamicznie rozwijają swoją sprzedaż na rynkach zagranicznych. Będziemy poszukiwać podobnych marek i kompetencji zarządzania produktem, które pozwolą nam wykorzystać nasze umiejętności i zasoby w celu dynamicznego ich wzrostu. Planujemy dokapitalizowanie spółki, a obecni udziałowcy potwierdzają zainteresowanie wzięciem udziału w takim procesie” – dodał prezes.
Morele.net to jeden z największych pure e-commerce w Polsce, osiągający rocznie ponad 1,6 mld GMV (gross merchandise value – łączna wartość brutto sprzedanych towarów). Spółka poszukuje przejęć innych podmiotów e-commerce pozwalających na szybki wzrost w poszczególnych kategoriach produktowych. Morele.net miało 20 mln EBITDA za poprzedni rok fiskalny oraz kilkudziesięcioprocentowe wzrosty w roku bieżącym dla nowo uruchomionej funkcjonalności marketplace, wskazał prezes platformy.
„Marki cyfrowe były jednym z głównych motorów wzrostu w ciągu ostatnich dwóch lat. W listopadzie zaprezentowaliśmy nową cyfrową markę własną – Preyon (akcesoria komputerowe i gaming) oraz mocno poszerzyliśmy portfolio produktowe pozostałych marek, podbijając również platformy zagraniczne, takie jak amazon.de. Strategia przejęć ma pozwolić na dalszy dynamiczny rozwój spółki dzięki wykorzystaniu know-how zwłaszcza w zakresie sprzedaży na własnej platformie (Morele.net) oraz platformach zagranicznych” – podsumował Pawlik.
Firma Morele powstała w 2005 r. i jest obecnie drugą największą multiwertykalną platformą e-commerce w Polsce działająca w modelu hybrydowym (1P oraz marketplace). Spółka posiada rozbudowaną infrastrukturę techniczną i logistyczną, dzięki czemu dostarcza znakomitą wartość dla klientów oraz sprzedawców. Eksperci oraz społeczność Morele wspierają klientów w wyborze produktów precyzyjnie spełniających ich potrzeby, dzięki czemu spółka osiąga bardzo dobre wyniki w obszarze customer experience.
Źródło: ISBnews