Morele – właściciel hybrydowej platformy zakupowej – zakłada, że będzie rosnąć znacznie szybciej niż cały rynek e-commerce i celuje we wzrosty powyżej 30% r/r, podała spółka.
„Sądzimy, że dla takiej platformy jest miejsce na rynku e-commerce w naszym kraju. Według prognoz analityków, e-commerce w Polsce w 2021 wzrośnie o około 15% i przez najbliższe pięć lat utrzyma się na poziomie około 12%. My jednak celujemy we wzrosty powyżej 30% r/r” – powiedział CEO Michał Pawlik, cytowany w komunikacie.
Według niego, serie badań rynkowych wskazują, że przeważająca część klientów byłaby zainteresowana zakupami w nowej platformie multicategory.
„Po drugie, taka usługa musi wyróżniać się wygodą i prostotą. Naszym celem jest stworzenie platformy, która będzie łączyła zalety marketplace i sklepu specjalistycznego. Szeroka oferta, konkurencyjne ceny, wysokiej jakości kontent produktowy, doradztwo specjalistów oraz wygoda zwrotów i reklamacji – to filary budujące poczucie prostych i wygodnych zakupów, dlatego właśnie na te wartości stawiamy budując nasz produkt i ofertę” – dodał Pawlik.
W 2020 r. EBITDA spółki wyniosła ponad 50 mln zł, co oznacza wzrost o 400% r/r. W bieżącym roku fiskalnym platforma odnotowuje około 40-proc. wzrost GMV (gross merchandise volume) w stosunku do 2020 r., przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej rentowności. Kluczowym czynnikiem wzrostów jest zmiana modelu biznesowego spółki. W 2019 r. spółka zanotowała GMV na poziomie 1,23 mld zł oraz EBITDA w wysokości 10 mln zł, podano także.
Platforma Morele działa od ponad 15 lat. Aktualnie jest jednym z wiodących serwisów handlowych w kategorii elektroniki użytkowej, co pozwoliło wypracować 1,5-proc. udziału w całym rynku e-commerce.
Źródło: ISBnews