PKP Intercity odebrało wszystkie 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT, wyprodukowanych w siedleckiej fabryce Stadler Polska, podał przewoźnik.
Do końca tego roku wszystkie zamówione składy będą kursowały z pasażerami. Wartość całego kontraktu wynosi 1,015 mld zł brutto. Producent będzie także odpowiadał za utrzymanie techniczne floty 12 pojazdów przez okres 15 lat.
„Cieszymy się, że udało nam się zakończyć kolejny projekt taborowy, realizowany w ramach programu inwestycyjnego PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji. Już teraz pasażerowie mogą korzystać z łącznie ponad 30 pociągów typu FLIRT wyprodukowanych w Siedlcach, które posiadamy w naszym parku taborowym. Wszystkie składy kursują w ramach ekonomicznej kategorii InterCity, zapewniającej komfortową podróż w atrakcyjnej cenie” – powiedział wiceprezes Tomasz Gontarz, cytowany w komunikacie.
12 nowych pojazdów od Stadler Polska uzupełnia ofertę m.in. na trasach: Szczecin – Poznań – Kraków; Poznań – Łódź – Kraków; Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Kraków – Zakopane; Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Katowice; Olsztyn – Warszawa – Kielce – Kraków; Olsztyn – Warszawa – Częstochowa – Bielsko Biała/Racibórz, Katowice – Łódź – Płock, wymieniono.
Podczas podroży pociągami FLIRT pasażerowie mogą skorzystać z licznych udogodnień, m.in. klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, wzmacniaczy sygnału GSM/LTE, bezprzewodowego Internetu. Przestrzeń pasażerska oferuje 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy, wskazano także w materiale.
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2022 r. miał ok. 59 mln pasażerów.
Źródło: ISBnews