Poczta Polska będzie doręczać przesyłki z Polski oferowane na platformie zakupowej Shopee, podała Poczta. Poczta Polska została strategicznym partnerem Shoppe pod koniec ubiegłego roku.
„Poprzez rozszerzenie współpracy dotychczasowe partnerstwo Poczty Polskiej i Shopee stało się kompleksowe. Oferujemy naszemu klientowi rozwiązania dostosowane do charakteru międzynarodowej platformy, umożliwiające korzystanie z bezpiecznego i wygodnego sposobu doręczenia i odbioru przesyłek pochodzących od zagranicznych i naszych rodzimych przedsiębiorców. Wpisujemy się także w potrzeby i oczekiwania kupujących za pośrednictwem Shopee” – powiedział wiceprezes Poczty Polskiej Andrzej Bodziony, cytowany w komunikacie.
Od kwietnia kupujący mogą korzystać z doręczania przesyłek za pośrednictwem Poczty Polskiej zarówno dla zakupów pochodzących od sprzedawców zagranicznych, jak i sprzedawców krajowych. Przesyłki od sprzedawców z Polski będą doręczane do punktów odbioru w standardzie D+1 (usługa kurierska Pocztex), czyli w ciągu jednego dnia od ich nadania, wskazano także.
„Shopee to bardzo popularna także w Polsce platforma zakupowa. Rozszerzenie współpracy to dla Poczty Polskiej szereg korzyści – zwiększenie przychodów oraz wzrost popularności naszych usług wśród młodych klientów, którzy najczęściej korzystają z tej platformy zakupowej” – dodał zastępca dyrektora Biura Sprzedaży Jacek Zimoch.
Rozwój oferty kurierskiej i budowanie silnej pozycji konkurencyjnej w segmencie e-commerce to jeden z priorytetów dla Poczty Polskiej. Zgodnie z przyjętymi założeniami, celem do 2024 r. jest podwojenie przychodów spółki z segmentu KEP.
Sieć logistyczna Poczty Polskiej obejmuje 14 sortowni regionalnych oraz 13 sortowni lokalnych, które w połączeniu z siecią 7 600 placówek pocztowych stanowią zaplecze infrastrukturalne dla rozwoju logistyki. Doręczaniem przesyłek zajmuje się ok. 25 tys. listonoszy i kurierów.
Źródło: ISBnews