Poczta Polska rozszerzyła sieć punktów partnerskich, gdzie można wysłać i odebrać doręczane przez nią przesyłki, o należące do Grupy Eurocash sklepy Duży Ben i Euro Sklep, a klienci zyskali kilkaset nowych lokalizacji, podała Poczta.
Duży Ben to szybko rosnąca sieć specjalistycznych marketów, licząca ponad 400 sklepów w całej Polsce, zaś Euro Sklep to marka, którą tworzy 350 niezależnych przedsiębiorców (sieć franczyzowa), silna na południu Polski, podano.
„Według raportu Gemiusa 'E-commerce w Polsce 2023′ aż 79% użytkowników Internetu w Polsce dokonuje zakupów online […] Celem rozwoju sieci punktów partnerskich Poczty Polskiej jest spełnienie oczekiwań klientów i zwiększenie ich komfortu. Poczta Polska wraz z partnerem technologicznym – firmą Pointpack zapewnia możliwość korzystania z najbardziej popularnych usług w wygodny sposób: szybko, blisko domu czy pracy, przy okazji załatwiania innych spraw, wygodnie. Wysyłka, odbiór czy zwrot paczki powinien być dla klientów prostą i nieangażującą czynnością. Coraz szerszy zasięg Pocztex Punkt (placówki pocztowe i punkty partnerskie) daje taką możliwość: sklepy, z którymi współpracuje spółka, mają rozległą sieć, znajdują się także w mniejszych miejscowościach i mają długie godziny otwarcia, a przesyłki czekają w nich na klienta dłużej niż przez 48 godzin” – czytamy w komunikacie.
Łącznie, wliczając placówki pocztowe, jest obecnie ponad 18 tys. punktów, gdzie można wysłać i odebrać doręczane przez Pocztę Polską przesyłki. Punkty partnerskie to aktualnie sklepy: Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Arhelan oraz Duży Ben i Euro Sklep, wymieniono.
Poczta Polska posiada ok. 7,6 tys. placówek, filii i agencji pocztowych. Jest jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych oraz narodowym operatorem pocztowym.
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews