piątek, 16 maja 2025
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Gospodarka

7% Polaków zawsze wybiera ekologiczne opakowania podczas zakupów

Dodane przez Bartłomiej Supernak
20 czerwca 2024
w dziale Gospodarka
0
ludzie
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Dla 54% Polaków ekologiczne opakowanie to istotny czynnik przy zakupie produktów, jednak tylko 7% respondentów zawsze wybiera produkty w ekologicznych opakowaniach, wynika z badania EKObarometr 2024, przeprowadzonego przez pracownię SW Research we współpracy z Grupą Akomex.

Najnowsze badania EKObarometr wskazują na rosnącą świadomość ekologiczną wśród polskich konsumentów. Dla 27% osób kupujących owoce i warzywa, ekologiczne opakowanie jest kluczowym czynnikiem zakupowym. Nieco niższy, ale wciąż znaczący odsetek (20% i 24%)
wskazuje ekologiczne opakowania jako kluczowy czynnik przy zakupie jedzenia na wynos oraz mięsa i ryb. Podobne tendencje można zaobserwować w przypadku kosmetyków, leków oraz artykułów higienicznych, gdzie około 20-21% respondentów wskazuje ekologiczne opakowania jako główny czynnik zakupu. Relatywnie najmniejsze znaczenie ekologiczne opakowania mają dla konsumentów wybierających słodycze oraz napoje (odpowiednio 18% i 19%), wynika z badania.

„Dla ponad połowy Polaków ekologiczne opakowanie to istotny czynnik w trakcie podejmowania decyzji o zakupie różnego rodzaju produktów. Świadczy to o rosnącej świadomości ekologicznej oraz wpływie zachowań konsumenckich na środowisko. Niemniej jednak, tylko niewielka część Polaków zawsze wybiera produkty w ekologicznych opakowaniach, co wskazuje na potrzebę dalszej edukacji społeczeństwa w tym
zakresie” – powiedział prezes Grupy Akomex Grzegorz Łajca, cytowany w komunikacie.

Z badania wynika również, że 38% Polaków rzadko wybiera produkty zapakowane ekologicznie, kierując się głównie ceną, co sugeruje, że dla istotnej grupy konsumentów, koszty są ważnym, ale być może nie najważniejszym czynnikiem. Jedynie 8% respondentów deklaruje, że cena jest jedynym czynnikiem i nie bacząc na ekologię, zawsze sięga po najtańsze produkty.

Badanie EKObarometr 2024 zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie Polek i Polaków liczącej 1 500 osób.

Grupa Akomex dostarcza opakowania, a także ulotki, etykiety, tacki i arkusze laminowane dla takich branż jak farmaceutyczna, spożywcza, higiena osobista, elektronika czy akcesoria domowe. Zatrudnia ponad 600 osób w Polsce i Danii.

Źródło: ISBnews

Poprzedni post

Mostostal Zabrze wnioskuje do UOKiK o zgodę na przejęcie kontroli nad Polwax

Następny post

Liczba rejestracji nowych aut osobowych wzrosła o 13,2% r/r w maju

CPK

CPK ogłosił przetarg na prace projektowe na odcinek układu KDP w rejonie łódzkiej Retkini

finanse

Dochody z VAT wzrosły o 11,9% r/r do 111,8 mld zł

Produkcja miedzi płatnej KGHM wzrosła o 7% r/r do 62 tys. ton w lutym

Wydatki budżetu wzrosły o 5,4% r/r do 267,8 mld zł na koniec kwietnia

pieniądze

Deficyt w budżecie to 91,43 mld zł na koniec kwietnia

MF

MF miało do dyspozycji 10,97 mld euro środków walutowych na koniec kwietnia

Donald Tusk, XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Tusk ogłosil program Polskie Morze, zakładający inwestycje m.in. w porty

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

biznes

Airway Medix ma umowę dystrybucyjną na sprzedaż poza UE produktów Cuffix oraz Oral Care

apator

Apator miał 12,03 mln zł zysku netto, 34,97 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2025

LW Bogdanka

Bogdanka miała 283,53 mln zł zysku netto, 394,98 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2025

P.A. Nova

P.A. Nova miała 6,52 mln zł zysku netto, 11,34 mln zł zysku EBIT w I kw. 2025

Dino

Dino Polska miało 311,25 mln zł zysku netto, 532,26 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2025

Wielton

Wielton miał 52,34 mln zł straty netto, 16,6 mln zł straty EBITDA w I kw. 2025

Dino Polska, sklep, budynek

Dino Polska podtrzymuje plany na 2025 rok dot. tempa otwarć sklepów i capex

Wielton

Grupa Wielton zrewidowała plany inwestycyjne, planuje capex na ok. 46 mln zł w 2025

Eurocash Frisco

Frisco będzie rentowny w 2025, 1 mld zł sprzedaży w 2025/2026

11bit

11 bit studios miał 6,37 mln zł straty netto, 2,21 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2025

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.