Romet prognozuje uzyskanie w sezonie 2024 wzrostu przychodów o 60% i przewiduje, że w tym okresie 40% przychodów będzie pochodziło ze sprzedaży rowerów elektrycznych, podała spółka.
„Mimo spowolnienia na rynku rowerowym, firma Romet, polski producent rowerów, zaskakuje branżę prognozowanym wzrostem przychodów na poziomie 60% w sezonie 2024. To przede wszystkim rezultat strategicznego podejścia firmy do inwestycji i innowacji. Dynamika wzrostu, którą zakłada firma, znajduje swoje źródło w różnorodnych obszarach rozwoju. Jednym z kluczowych czynników nadchodzącego sukcesu jest inwestycja w segment rowerów elektrycznych, których udział w przychodach spółki w sezonie 2024 planowany jest na poziomie 40%” – czytamy w komunikacie.
Zmiany w preferencjach produktowych widoczne są od kilku lat, a w sezonie 2023 największą dynamikę wzrostu zaobserwować można w grupie rowerów elektrycznych oraz gravelach, których sprzedaż r/r wzrosła o ponad 70%. Choć modele górskie, trekkingowe i crossowe wciąż cieszą się popularnością, to właśnie rowery elektryczne stają się motorem napędowym oczekiwanego wzrostu, podkreśla spółka.
„Romet jak nigdy dotąd jest gotowy na dalsze innowacje, rozwój i stałe udoskonalanie produktów, zwłaszcza w kontekście dynamicznego segmentu rowerów elektrycznych, który nie tylko odgrywa kluczową rolę w transformacji rynku, lecz stanowi również centralny punkt naszej strategicznej wizji. Wierzymy, że nasze zaangażowanie w ten rozwijający się sektor przyczyni się nie tylko do wzrostu Romet jako marki, ale także do promowania zrównoważonego rozwoju i mobilności elektrycznej na szeroką skalę. Nowa kolekcja potwierdza, że Romet to jedna z najnowocześniejszych firm produkcyjnych w Europie, która dostarcza swoim klientom rowery najwyższej jakości w przystępnej cenie” – powiedział prezes Wiesław Grzyb, cytowany w komunikacie.
Firma „zdecydowanie stawia na rozwój”, co jest widoczne nie tylko w nowej kolekcji rowerów, ale również kolejnych inwestycjach w najnowocześniejszą fabrykę w Polsce, wzmocnieniu sieci dystrybucji w kraju i za granicą, oraz budowaniu silnego zespołu ekspertów, który przyczynia się do tworzenia i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, wskazano też w materiale.
„Kontynuujemy inwestycję w rozwój sieci dealerskiej, która już w tej chwili wynosi prawie 700 punktów. W 2024 zainwestujemy również w rozwój własnej sieci detalicznej Prorowery.pl, zwiększając liczbę sklepów o kolejne 8” – zapowiedział prezes.
Romet podał, że rozbudowuje także sieć sprzedaży i kontaktów nie tylko w Europie Centralnej oraz na Bałkanach, ale również w Skandynawii oraz w Europie Zachodniej.
„Wszystko to przekłada się na strategię firmy, która jest gotowa na dalszy rozwój i ekspansję, przede wszystkim poprzez prowadzenie działalności w duchu innowacji. Romet jest zdecydowany na kontynuację wprowadzania nowatorskich rozwiązań, które pozwolą utrzymać jej pozycję jako lidera w branży rowerowej, nie tylko w Polsce, ale również na rynkach międzynarodowych. Rowery marki Romet można obecnie kupić w 50 krajach na całym świecie” – zakończono w komunikacie.
Romet jest największym producentem rowerów w Polsce oraz jednym z najważniejszych producentów rowerów w Europie. To firma rodzinna ze 100% polskim kapitałem. Fabryki Romet zlokalizowane w Podgrodziu k/Dębicy, Jastrowie i Kowalewie, gdzie znajduje się również centrum logistyczne. Siedziba główna Grupy znajduje się na Podkarpaciu.
Źródło: ISBnews