poniedziałek, 16 czerwca 2025
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

Rynek reklamowy online może wynieść 8,6-8,8 mld zł w 2024 i 10 mld zł w 2025

Dodane przez Bartłomiej Supernak
5 czerwca 2024
w dziale Biznes
0
praca
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Wartość rynku reklamowego online może osiągnąć 8,6-8,8 mld zł w 2024 r. a następnie przekroczyć granicę 10 mld zł w 2025 r., wynika z raportu IAB Polska. W 2023 r. rynek reklamy cyfrowej w Polsce wzrósł o 13% r/r do prawie 7,8 mld zł. 

Według raportu „Internet 2023/2024”, internet wciąż jest kluczowym motorem napędowym rynku mediów odpowiadającym za ponad dwie trzecie wzrostu całego segmentu komunikacji w 2023 r., a dominującym formatem jest nadal reklama graficzna, która – pomimo mniejszej dynamiki od innych formatów – w roku 2023 wypracowała prawie jedną trzecią wzrostu. Na przestrzeni kwartałów największe wzrosty odnotowano w kwartale pierwszym i trzecim (15%), podczas gdy ostatni kwartał – zwykle rekordowy w skali roku ze względu na ożywioną okołoświąteczną aktywność reklamową – był najsłabszy (10%). W roku 2023 komunikacja cyfrowa pozyskała 53% rynku reklamowego, co oznacza wzrost udziału o prawie 1,5 pkt proc. r/r.

„Polski rynek reklamy online jest już dojrzałym rynkiem i obserwowane procesy przekładają się jedynie na nieznaczne zmiany w udziałach, podczas gdy ogólny ranking nie ulega większym zmianom. Dominującym formatem jest nadal reklama graficzna (obejmująca statyczny display oraz wideo), która w roku 2023 pozyskała 44% udziału (w roku 2022 stanowił on 46%). Wypracowała ona 29% wartości dodanej całego rynku online w porównaniu do analogicznego okresu roku wcześniejszego. Duży wpływ na rozwój tego kanału miała reklama wideo, która zanotowała indeks wzrostu na poziomie 19%. Największy udział we wzroście miały jednak formaty z kolejnych miejsc rankingu – SEM oraz Ogłoszenia, które wypracowały po 35% wzrostu. Pierwszy z nich osiągnął dynamikę na poziomie 14%, drugi 23%. Dodatnie wzrosty odnotowały także wszystkie monitorowane kanały i modele sprzedaży – mobile (12%), social media (10%) oraz programmatic (3%). Jedynie e-mail zanotował nieznaczny spadek na poziomie -1%” – czytamy w raporcie.

„Obserwowane trendy rozwojowe segmentu komunikacji cyfrowej pozwalają na rozważenie optymistycznych scenariuszy rozwojowych. Internet umacnia się na pozycji lidera w torcie reklamowym, a wszystkie kluczowe formaty cyfrowe, kanały i modele sprzedaży rozwijają się w stabilnym tempie rozwojowym. Co więcej, internet jako środowisko, w którym wciąż pojawia się wiele innowacyjnych produktów i usług, stale przyciąga rzesze nowych użytkowników, za którymi podążają działania reklamowe i sprzedażowe marek. Żadne inne medium nie oferuje też tak precyzyjnej analityki, która pozwala na optymalizowanie działań marketingowych i zwiększanie ich efektywności. Ponadto, jak pokazały wyniki tego segmentu obserwowane podczas niedawnej pandemii, środowisko cyfrowe jest najbardziej adaptywne i odporne na dekoniunkturę gospodarczą. Zakładając utrzymanie dotychczasowego tempa rozwojowego, wartość rynku reklamowego online powinna na koniec roku 2024 osiągnąć pułap 8,6-8,8 mld zł, zaś w roku kolejnym przekroczyć granicę 10 mld zł” – czytamy dalej.

W raporcie podkreślono też, że rozbudowane możliwości generowania tekstów i obrazów przyniosły pierwsze duże kampanie reklamowe oparte o AI, takich gigantów jak Coca-Cola, Nike czy Half Price, ale miniony rok to także demokratyzacja sztucznej inteligencji, która, dzięki otwartym API, jest dostępna dla szerokiego grona użytkowników nie mających głębokiej wiedzy technicznej i ogromnych budżetów. AI-Generated Advertising to nie jedyne nowość, sztuczna inteligencja pozwoliła także m.in. na wprowadzenie udoskonalonych chatbotów i lepszą interakcję z klientami, analiza ogromna zbiorów danych umożliwia bezprecedensowe możliwości personalizacji i optymalizacji kampanii. Rewolucyjne zmiany, jakie AI wprowadza w komunikacji marek z konsumentami, sprawiają, że właśnie marketing jest jednym z kluczowych obszarów, które mogą wejść na wyższy etap produktywności dzięki jej wykorzystaniu.

IAB istnieje na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 1999 roku. Od 2007 roku działa jako Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Wśród około 230 członków Związku znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne i reklamodawcy.

Źródło: ISBnews

Poprzedni post

Ceny producentów spadły o 1% m/m i o 5,7% r/r w strefie euro w kwietniu

Następny post

Astana Hub chce przyciągnąć 100 europejskich firm sektora IT – w większości z Polski

finanse

EuCO konsekwentnie realizuje postanowienia układowe – płatność drugiej raty układowej

biznes

UOKiK postawił zarzuty 11 przewoźnikom z Górnego Śląska i Zagłębia ws. zmowy przetargowej

fotowoltaika

Wystartowało 16 farm fotowoltaicznych wspieranych przez Allegro

Żabka

Żabka uruchomiła prawie 160 sklepów sezonowych

praca

Medinice uzyskało patent w Korei Płd. na krioaplikator w ramach systemu CoolCryo

wodor

Polenergia ma decyzję o dofinansowaniu projektu wodorowego H2Silesia kwotą 618,32 mln zł

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

UE

Umowy o dofinansowanie objęły 43,5% środków z programów UE na 2021-2027

strefa euro

Wskaźnik wolnych miejsc pracy w strefie euro wyniósł 2,4% w I kw.

praca

Koszty zatrudnienia w Polsce wzrosły o 11,2% r/r w I kw. 2025

strefa euro

Koszty zatrudnienia w strefie euro wzrosły o 3,4% r/r w I kw. 2025

finanse

EuCO konsekwentnie realizuje postanowienia układowe – płatność drugiej raty układowej

budowa

Oferta Mirbudu za 83,42 mln zł wybrana na realizację budynków wojskowych

finanse

Dochody z VAT wzrosły o 13,3% r/r do 138,3 mld zł po maju

pieniądze

Wydatki budżetu wzrosły o 5,5% r/r do 331,3 mld zł na koniec maja

biznes

UOKiK postawił zarzuty 11 przewoźnikom z Górnego Śląska i Zagłębia ws. zmowy przetargowej

fotowoltaika

Wystartowało 16 farm fotowoltaicznych wspieranych przez Allegro

Twitter LinkedIn

Inwestycje.pl to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Biznes
  • Gospodarka
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Wideo
  • Konferencje
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.