Stacje paliw Shell, firma kurierska DHL Parcel i operator technologiczny Pointpack rozpoczęły współpracę w zakresie obsługi nadawania i odbierania przesyłek na stacjach paliw Shell w całym kraju, podał Pointpack. Usługi DHL będą dostępne na 356 stacjach Shell, czyli większości stacji tej marki w Polsce.
Do tej pory stacje Shell umożliwiały jedynie odbiór przesyłki dostarczanej przez firmę kurierską. Paczkę można odebrać i nadać na stacjach, jednak wcześniej musi zostać przygotowana do nadania na www.paczking.pl. Wraz z poszerzeniem zakresu obsługi paczek zmienia się także liczba stacji, które umożliwią odbiór i nadanie paczki. Taką możliwość zapewni 356 stacji Shell w całym kraju. W najbliższej przyszłości Shell planuje rozszerzyć współpracę z kolejnymi firmami kurierskimi, poinformowano.
„Cały czas uważnie obserwujemy rynek i odpowiadamy na coraz nowsze potrzeby społeczeństwa. Współpraca z Pointpack pozwoli rozszerzyć grono naszych klientów m.in. o osoby, robiące zakupy i sprzedające towary online, które mają stacje Shell w swoim sąsiedztwie. Bardzo mnie cieszy, że po raz kolejny pokazujemy, że stacje Shell są nie tylko miejscem do tankowania paliwa, ale również wielofunkcyjnymi obiektami usługowymi, w których wypijemy doskonałą kawę z oferty Shell Café, zrobimy zakupy, założymy konto bankowe i nadamy lub odbierzemy przesyłkę” – powiedziała dyrektorka działu stacji paliw i rozwoju sieci detalicznej w Shell Polska Monika Kielak-Łokietek, cytowana w komunikacie.
„Dzięki tej współpracy klienci będą mogli w pełnym zakresie korzystać z Punktów Obsługi Paczek na stacjach Shell. POP-y spełniają oczekiwanie klientów w zakresie samodzielnej formy nadania bądź odbioru paczki. Poziom satysfakcji konsumentów korzystających z POP-ów jest najwyższy w branży i wynosi ponad 76, mierzony wskaźnikiem NPS. Ponad połowie odbiorców dotarcie to punktu zajmuje mniej niż 5 minut” – dodał menedżer sieci partnerskiej DHL Parcel Maciej Dudek.
Za integrację usługi i wsparcie technologiczne odpowiada firma Pointpack.
„Przekroczyliśmy liczbę 47 mln przesyłek i obecnie obsługujemy już ponad 16 500 punktów w całej Polsce, a liczba ta stale rośnie. Obserwujemy również znaczną intensyfikację rynku w zakresie rozwoju punktów nadawczo-odbiorczych, a współpraca z siecią Shell to odpowiedź na wzrost zapotrzebowania na tego rodzaju usługi wśród klientów. Rosnący poziom satysfakcji konsumentów korzystających z możliwości nadawania i odbierania przesyłek jest mocną podstawą dla konsekwentnego rozwijania kolejnych partnerstw w tym obszarze” – powiedziała kierownik ds. marketingu & PR Pointpack Paulina Żmijowska.
DHL jest globalną marką w branży logistycznej. Oferuje szerokie portfolio usług logistycznych, począwszy od krajowej i międzynarodowej dostawy paczek, międzynarodowych przesyłek ekspresowych: lądowych, lotniczych i morskich, po zarządzanie łańcuchem dostaw przemysłowych. DHL jest częścią Grupy Deutsche Post DHL.
Pointpack oferuje rozwiązania IT i usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskie. Dostarcza firmom kurierskim dostęp do dużej liczby punktów nadawczo-odbiorczych poprzez integrację z sieciami handlowymi, wykorzystującymi systemy kasowe, kasy fiskalne oraz terminale płatnicze. Spółka integruje też producentów urządzeń nadawczo-odbiorczych. Od 2018 r. na parkiecie rynku NewConnect.
Holendersko-brytyjski koncern Shell to największa firma paliwowa na świecie. W Polsce jest obecny od 1992 roku i jest czwartym pod względem wielkości operatorem stacji paliw – na koniec 2020 roku firma zarządzała siecią 423 stacji.
Źródło: ISBnews