Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła ogółem, liczona w złotych, o 11,2% r/r w III kw. br., zaś w euro odnotowała wzrost o 8,1% r/r do 3 649 mln euro, podał właściciel sieci Jeronimo Martins. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) liczona w złotych wzrosła w tym okresie o 8,1% r/r.
„Marka zrealizowała silny program handlowy, obejmujący promocje i innowacyjne kampanie in&out, kontynuując jednocześnie prace nad ulepszaniem swojej podstawowej oferty i sieci sklepów. Biedronka osiągnęła dobre wyniki na wszystkich tych frontach i w walucie lokalnej, zwiększyła sprzedaż w okresie 9 miesięcy o 10,3%, w tym LFL – o 7,8%. Liczona w euro, sprzedaż wyniosła 10,6 mld euro, o 7,3% więcej niż w okresie 9 miesięcy 2020 r.” – czytamy w komunikacie.
W ciągu 9 miesięcy br. sprzedaż Biedronki stanowiła 69,9% przychodów całej grupy Jeronimo Martins wobec 69,8% rok wcześniej.
W okresie I-III kw. 2021 r. wynik EBITDA sieci Biedronka wyniósł 972 mln euro (wzrost o 6,4% r/r i o 9,4% przy stałym kursie wymiany).
„Marża EBITDA wyniosła 9,1% wobec 9,2% w okresie 9 miesięcy 2020 r. Mocne wyniki sprzedaży LFL, efektywne zarządzanie miksem marż oraz wydajność operacyjna pozwoliły spółce złagodzić presję związaną z wprowadzonym w styczniu 2021 r. podatkiem od sprzedaży detalicznej” – czytamy dalej.
Capex na sieć Biedronka wyniósł 239 mln euro w I-III kw. br. (i stanowił 66% nakładów inwestycyjnych grupy) wobec 141 mln euro rok wcześniej (odpowiednio: 55% nakładów grupy), podano także w materiale.
Łączna powierzchnia sklepów wyniosła 2,18 mln m2 na koniec września br. wobec 2,06 mln m2 rok wcześniej.
W I-III kw. br. sieć Biedronka otworzyła 75 sklepów, zamknęła 16 i przeprowadziła 232 modernizacje. Na koniec września br. sieć Biedronka liczyła 3 174 placówki.
Źródło: ISBnews