Podczas Black Week, Black Weekend i Cyber Monday w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50% w stosunku do pozostałych dni listopada, wynika z danych platformy IdoSell.
„Najwięcej zamówień w okresie od piątku do poniedziałku, bo aż 70%, konsumenci dokonali bezpośrednio w samych sklepach internetowych. Merchanci, którzy korzystają ze sprzedaży wielokanałowej, mieli nawet 50% wzrost zamówień przez popularne platformy typu marketplace. To wskazuje, że kupujący coraz częściej korzystają z oferty konkretnych brandów, czyli e-sklepów, które znają i którym ufają” – powiedziała rzeczniczka prasowa IdoSell Sonia Mrzygłocka-Pyć, cytowana w komunikacie.
Badanie IdoSell ukazuje również, że tegoroczne Black Week – pomimo licznych niepewności – było dla merchantów najlepszym okresem sprzedażowym w listopadzie.
„W tym roku obawy związane z Black Week związane były głównie z dostosowaniem e-sklepów do dyrektywy Omnibus oraz wysoką inflacją. Po zakończeniu święta zakupowego możemy jednak stwierdzić, że był to czas równie udany dla e-handlu, jak Black Week jeszcze przed wprowadzeniem nowych przepisów” – dodała Mrzygłocka-Pyć.
IdoSell to polska platforma sklepowa rozwijana przez IAI SA.
Źródło: ISBnews