TikTok w Polsce i regionie CEE liczy na utrzymanie w tym roku ubiegłorocznej dynamiki wzrostu obrotów, poinformowała ISBtech szefowa platformy w regionie Sylwia Chada. Kluczowymi obszarami wzrostu są e-commerce, e-sport i cyfrowa rozrywka.
„W 2022 r. zamierzamy kontynuować realizację naszej dobrze działającej strategii, ale z jeszcze większą intensywnością. W ub.r. odnotowaliśmy pięciokrotną dynamikę wzrostu przychów w Europie Centralnej, na czterech rynkach uruchomiona została monetyzacja. Polska jest naszym największym rynkiem w tym regionie pod względem użytkowników i skali biznesu. Oczekujemy kontynuacji dynamiki wzrostu z 2021. Idziemy w tym roku w kierunku zachowania podobnej dynamiki” – powiedziała ISBtech Chada.
Zaznaczyła, że istotną rolę w rozwoju TikToka w Polsce i regionie ma stanowić e-commerce.
„Naszym partnerem w tym obszarze jest Shopify i ten projekt rozszerzamy na kolejne kraje regionu. Mamy już kadrę specjalistów odpowiadających za ten format, cały czas uczymy się z klientami ich potrzeb w tym zakresie. Jest to jeden z najsilniejszych trendów i będzie widoczny w naszych wynikach” – dodała szefowa platformy w regionie.
Inwestycje platformy rozrywkowej TikTok obejmują ponadto rozwój technologii i poszerzanie współpracy z partnerami.
„Plany rekrutacyjne zakładają podwojenie zespołu. Zależy nam na rozwoju potencjału monetyzacyjnego takich branż, jak FMCG czy handel. Będziemy pozyskiwać specjalistów, którzy będą do nich docierać” – wskazała Chada.
„Optymalizujemy portfolio klientów i intensyfikujemy działania tam, gdzie widzimy największy potencjał biznesowy. Rozwijamy współpracę z hubami i agencjami reklamowymi. Zależy nam na prowadzeniu zdrowego, rentownego biznesu, poprzez dalszy wzrost wartości kampanii reklamowych i liczby klientów” – zaznaczyła szefowa TokToka w regionie.
W odpowiedzi na pytanie o bazę użytkowników w Polsce i regionie wskazała, że TikTok „zbliżył się do czołówki platform opartych o społeczności”. W całej Europie platforma ma 100 mln użytkowników.
„Uważamy, że mamy ogromny potencjał na wzrost, choćby dzięki małym i średnim biznesom. Ten segment już dziś odpowiada za znaczący strumień naszych przychodów. Odpowiadamy na takie trendy, jak live commerce i e-commerce, które koncentrują się na budowie zaangażowania użytkowników. Ogromny potencjał dla platformy TikTok widzimy także w sporcie, w tym e-sporcie i cyfrowej rozrywce” – podsumowała szefowa TikToka w regionie CEE.
TikTok jest czołową platformą dla krótkich filmów nagrywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Posiada globalne biura w Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, Berlinie, Polsce, Izraelu, Dubaju, Bombaju, Krajach Nordyckich, Singapurze, Dżakarcie, Seulu i Tokio.
Źródło: ISBnews