Grupa VRG planuje, że oferta jej marki Wólczanka zadebiutuje na nowej platformie – Westwing w połowie listopada i będzie dostępna poza Polską także w Czechach i na Słowacji, podała spółka. VRG planuje również uruchomić we współpracy z partnerem sprzedaż e-commerce na terenie Rosji.
„W połowie listopada oferta Wólczanki pojawi się na nowej platformie – Westwing. Dzięki temu marka stanie się dostępna poza Polską w Czechach i na Słowacji. W. Kruk i Picky Pica [marka należąca do W.Kruk] także planują ekspansję zagraniczną (obecnie asortyment marek na Modivo jest dostępny tylko w Polsce). W niedalekiej przyszłości grupa planuje uruchomić sprzedaż na terenie Rosji – również we współpracy z partnerem” – czytamy w komunikacie.
Pod koniec października przedstawiciele grupy w rozmowie z ISBnews poinformowali, że VRG chce przed końcem 2021 r. rozpocząć sprzedaż poprzez kanał e-commerce dla klientów rosyjskich. Sprzedaż w Rosji miałaby się odbywać za pośrednictwem partnera – platformy online.
„Powrót klientów do salonów stacjonarnych daje nam bardzo silny impuls sprzedażowy, ale nie mamy zamiaru tracić impetu, jaki pandemia dała naszemu e-commerce. Stąd kontynuacja inwestycji w kanały własne i korzystanie z nowych możliwości, jakie dają partnerstwa z zewnętrznymi platformami. Wszystko po to, aby jak najszybciej wrócić do poziomów sprzedaży sprzed 2020 r. i budować coraz wyższe wolumeny na przyszłość” – powiedział wiceprezes Michał Zimnicki, cytowany w komunikacie.
Zgodnie ze strategią omnichannel, VRG równomiernie rozwija sprzedaż w kanale online i sieci stacjonarnej. Cel grupy na ten rok to ponad 20-proc. udział kanału internetowego w sprzedaży. W październiku 2021 sprzedaż online VRG była o 35,4% wyższa niż rok wcześniej i miała wartość 9,7 mln zł. Narastająco w ciągu 10 miesięcy br. VRG zrealizowała w Internecie 18,8% sprzedaży.
VRG zintensyfikowało w tym roku rozwój sprzedaży online poprzez wiodące w branży fashion platformy e-commerce: Zalando, Modivo, Limango, Factcool oraz Peek&Cloppenburg. O ile za pośrednictwem Zalando VRG sprzedaje w tej chwili swoje produkty wyłącznie w Polsce, to już poprzez pozostałe platformy oferta marek odzieżowych stała się dostępna dla konsumentów na w sumie 24 rynkach zagranicznych.
„Obsługa zamówień z Zalando realizowana jest samodzielnie przez VRG. Poszczególne marki wysyłają towary do klienta bezpośrednio z salonów firmowych, co pozytywnie przekłada się na tempo dostaw. W przypadku zamówień zagranicznych dystrybucja prowadzona jest poprzez magazyny VRG, skąd towary kierowane są do centrów dystrybucji platform (które kierują przesyłki do ostatecznego odbiorcy)” – podsumowano w materiale.
VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji „operatora” marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.
Źródło: ISBnews