Wolumen dostarczonych paczek w usłudze Orlen Paczka wzrósł o 70% w 2023 roku, a o prawie 240% wzrosła liczba dostaw do automatów paczkowych, podał Orlen. To efekt m.in. dynamicznego rozwoju sieci automatów, która w ubiegłym roku zwiększyła się o ponad 2 500 urządzeń.
„Marka wciąż pozyskuje nowych klientów i dynamicznie umacnia swoją pozycję na rynku e-commerce – jednym z najszybciej rozwijających się segmentów handlu detalicznego w Polsce. Nie zwalniamy tempa również w tym roku. Przed nami intensywny czas inwestycji, między innymi w logistykę, które pozwolą na realizację kolejnych celów, zgodnie z naszą strategią rozwoju” – powiedział członek zarządu Ruchu, operatora logistycznego Orlen Paczki Bartosz Bielak, cytowany w komunikacie.
Przesyłki w ramach usługi Orlen Paczka dostarczane są obecnie do 10,5 tysiąca punktów, w tym ponad 4,5 tys. automatów paczkowych. Liczba tych ostatnich wzrosła w 2023 roku o 125%. Punkty odbioru Orlen Paczka znajdują się już w prawie 3/4 wszystkich miast w Polsce, zaznaczono.
W momencie uruchamiania usługi, we wrześniu 2021 roku, Orlen Paczka miała 13 centrów logistycznych. Na koniec 2023 roku było ich 21. Do końca stycznia 2024 roku zostanie uruchomione centrum w Radomiu, a w lutym – w Ełku. Kolejne lokalizacje są w trakcie przygotowania i rozpoczną działalność w najbliższych miesiącach, co jeszcze bardziej zwiększy możliwości operacyjne, zapowiedział także koncern.
Równolegle rozwijane są trasy kurierskie i wzrasta liczba kurierów, których zatrudnienie zwiększyło się w 2023 roku o 50%. Pozwala to realizować odbiory przesyłek z magazynów e-sklepów i dostawy do automatów paczkowych również w weekendy – i tym samym zapewnić czas realizacji dostaw w jeden dzień.
Wśród kontrahentów Orlen Paczki są największe platformy handlowe, jak Allegro i Vinted, z którymi rozwijane są strategiczne partnerstwa.
„W 2024 roku sfinalizujemy rozmowy z kolejnymi, dużymi sieciami handlowymi. W ten sposób rozszerzamy bazę klientów. Z analiz rynkowych wynika, że w 2026 roku wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce będzie na poziomie 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o 12%” – dodał Bielak.
Grupa Orlen zarządza rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi działalność detaliczną w Europie Środkowej, wydobywczą w Polsce, Norwegii, Kanadzie i Pakistanie, a także zajmuje się produkcją energii, w tym z OZE i dystrybucją gazu ziemnego. W ramach budowy koncernu multienergetycznego spółka sfinalizowała przejęcia Energi, Grupy Lotos oraz PGNiG. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 277,56 mld zł w 2022 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews