Balticus – producent czasomierzy – planuje kolejną kampanię crowdfundingową, promowaną przez platformę Crowdway, o wartości 2,2 mln zł, podano w komunikacie. Środki zostaną przeznaczone m.in. na rozbudowę portfolio produktów, zwiększeniu mocy produkcyjnych oraz zbudowanie rozpoznawalności w sektorze marek premium.
„Firma ciągle się rozwija, ale chce zachować dotychczasową charakterystykę pracy. Podstawowym modelem działania spółki jest produkcja oraz sprzedaż zegarków Balticus zarówno we własnych kanałach e-commerce, jak również dostarczanie do sklepów specjalistycznych w Polsce i różnych rejonach świata. Środki pozyskane z planowanego crowdfundingu udziałowego zostaną przeznaczone m.in. na rozbudowę portfolio produktów, zwiększenie mocy produkcyjnych oraz zbudowanie rozpoznawalności w sektorze marek premium” – czytamy w komunikacie.
„Z roku na rok notujemy wzrosty sprzedaży. W zeszłym roku – mimo pandemii koronawirusa – sprzedaliśmy 1 200 czasomierzy, czyli o 20% więcej r/r. Biorąc pod uwagę, jaką marką jest Balticus, to niezwykle satysfakcjonujący wynik. Nasze zegarki są produktem premium w rozsądnej cenie, o niezwykle precyzyjnym wykonaniu, unikatowym design oraz ograniczonym nakładzie. Co jednak istotne, zagospodarowaliśmy prestiżową cześć rynku, która pozwala nam adekwatną marżowość. Naszą kluczową przewagą są doskonałe relacje z partnerami oraz klientami, którzy stworzyli razem z nami społeczność wokół marki. Jesteśmy jedynym producentem czasomierzy z Polski, który z sukcesami konkuruje z największymi, globalnymi graczami w rozwoju sprzedaży stacjonarnej – tak kluczowej dla naszej branży” – powiedział prezes Balticus Bartosz Knop, cytowany w komunikacie.
Aktualnie w sprzedaży regularnej znajduje się 35 modeli. Oprócz modeli zegarków dostępnych w regularnej sprzedaży przychód zapewniają: limitowane serie, znakowane serie dedykowane, customizacja pasków. Powstawały również modele w pełni grawerowane czy też wysadzane diamentami.
W 2020 roku miała miejsce pierwsza emisja akcji spółki. Wówczas ponad 500 inwestorów objęło akcje o łącznej wartości ponad 1,6 mln zł. Pozyskane środki pozwoliły na poszerzenie asortymentu o nowe wyjątkowe modele zegarków.
Balticus to polska marka z pasją, tworząca doskonałe jakościowo czasomierze premium, które są dopasowane do potrzeb właściciela. Producent do tej pory wyprodukował 4 500 zegarków. Zegarki Balticus projektowane są przez Mateusza Przystała. Czasomierze Balticus składane są w gdyńskim salonie zegarmistrzowskim z tradycjami – Ogrodowicz i Syn.
Źródło: ISBnews