Image Power rozważa produkcję „znacznie rozszerzonej” kontynuacji gry „Creature Lab”, zapowiedział prezes Marcin Zaleński. Spółka spodziewa się też znaczących przychodów w dłuższej perspektywie, łącznie z pojawieniem się wersji konsolowej, z kolei grę „Offroad Mechanic Simulator”, ze względu na wysokie noty od graczy uważa za najbardziej udaną z tegorocznych premier, dodał.
W III kwartale studio Image Power osiągnęło najwyższe w swojej historii przychody ze sprzedaży, wynoszące ponad 550 tys. zł. Narastająco za okres III kwartałów 2023 r. spółka wypracowała już ponad 1 mln zł przychodów, podano.
„Rekordowe wyniki są pochodną trzech gier, które zadebiutowały między majem a lipcem 2023. W przypadku 'Creature Lab’ poczyniliśmy znaczne kroki w celu ulepszenia i wzbogacenia tytułu względem wersji premierowej. Oceniamy, że gra będzie przynosiła przychody w dalszym cyklu sprzedażowym, zwłaszcza gdy w ogólną sprzedaż włączy się obecnie przygotowywana wersja na konsole PlayStation oraz Xbox. Rozważamy także produkcję znacznie rozszerzonej kontynuacji gry, która rozwinęłaby zasięg marketingowy marki. Podobnych przychodów w dłuższej perspektywie, łącznie z pojawieniem się wersji konsolowej, spodziewamy się w wypadku 'Offroad Mechanic Simulator’, który ze względu na wysokie noty od graczy należy uznać za najbardziej udaną z tegorocznych premier” – powiedział Zaleński, cytowany w komunikacie.
„Dzięki premierom trzech nowych gier w bieżącym roku produkcję Image Power rozeszły się jak dotychczas łącznie w nakładzie około 25 tys. egzemplarzy. Spółka uznaje ten wynik za dobry prognostyk dla konsekwentnego zwiększania sprzedaży w najbliższej przyszłości, także w świetle wprowadzania na rynek przyszłych tytułów” – podkreślono w materiale.
W III kwartale Image Power wypracowało 275 269,01 zł zysku netto. Wynik obniżyła wypłata odsetek z tytułu pożyczki udzielonej przez głównego akcjonariusza. Docelowo spółka planuje tę pożyczkę skonwertować na akcje, dzięki czemu nie będzie już ponosiła kosztów jej obsługi, wskazano także.
„Utrzymujemy ścisłą dyscyplinę kosztową. Mimo, że w 2023 roku równolegle pracowaliśmy nad aż pięcioma projektami, średni miesięczny koszt działalności operacyjnej nie przekraczał 150 tys. zł. W kolejnych miesiącach, z uwagi na zakończenie trzech realizowanych projektów oraz zmianę siedziby ulegnie on jeszcze obniżeniu” – zapowiedział prezes.
Image Power poinformował także, że wyciągnęło też wnioski z mniej udanych premier i zdecydowało, że nie będzie dalej rozwijać „Cruise Ship Manager”.
„Jednocześnie biorąc pod uwagę niskie zainteresowanie graczy i niewielki odsetek dodań tytułów do wishlist użytkowników Steam, spółka zdecydowała się na wyłączenie projektów 'Gaming Constructor Simulator’ oraz 'Eco Warrior Simulator’ z listy planowanych produkcji. Spółka argumentuje tę decyzję przewidzianym brakiem zwrotów w przypadku realizacji tych projektów” – napisano dalej w komunikacie.
Zaleński przypomniał, że spółka planuje w najbliższym czasie publiczną emisję akcji serii F, z której chce pozyskać środki na zwiększenie skali tytułów, w co wlicza się dokończenie produkcji „Ambulance Simulator” oraz rozpoczęcie produkcji „Offroad Survival”.
W połowie października Image Power podał, ze planuje emisję nie więcej niż 274 100 akcji zwykłych serii F w trybie subskrypcji otwartej, bez prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy, a decyzję podejmą akcjonariusze na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu 14 listopada 2023 roku.
W związku z podwyższeniem kapitału zakładowego spółki zmieni się statut spółki, a kapitał zakładowy wyniesie nie mniej niż 155 323,40 zł i nie więcej niż 182 733,30 zł i będzie dzielił się na nie mniej niż 1 553 234 i nie więcej niż 1 827 333 akcje o wartości nominalnej 0,10 zł każda, podano.
Image Power powstało obok pierwszej szkoły concept artu w Polsce w 2012 roku. W 2019 roku Image Power rozszerzyło profil działalności o produkcję oraz wydawanie gier wideo. Od 2021 roku akcje Image Power są notowane na rynku NewConnect. Image Power pracuje zarówno z wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi zespołami, produkując gry na PC i konsole.
Źródło: ISBnews