QubicGames opublikował dokument „Strategiczne kierunki rozwoju grupy kapitałowej emitenta”, który zakłada m.in. specjalizację poszczególnych spółek i podtrzymuje plan debiutu Untold Tales na GPW. Spółka-matka skupi się na działalności wydawniczej, bez wewnętrznego portowania gier i QA.
„Cele strategiczne:
- budowa wartości poprzez budowę silnej grupy kapitałowej oraz tworzenie/nabywanie IP
- każda ze spółek grupy zarządzana przez niezależny zespół osób, działająca w określonym segmencie gamedev – specjalizacja
- środki na budowę grupy z bieżącej działalności QubicGames oraz poprzez pozyskiwanie inwestorów do spółek zależnych
- stopniowe ograniczanie działalności operacyjnej w QubicGames S.A. do konsol Nintendo Switch oraz urządzeń mobile, a także do działalności inwestycyjnej (spółki, IP)
- akwizycje i inwestycje w podmioty z branży gamedev” – wymieniono w prezentacji.
Wynika z niej, że spółka Untold Tales ma być wydawcą gier indie premium na komputery PC i konsole, w tym konsole nowych generacji. Ma w portfolio wydawniczym na 2021 i 2022 r. cztery podpisane tytuły oraz kilka w negocjacji. Plan zakłada wprowadzenia spółki na GPW w 2022/23 r. i wydawanie 4-6 gier rocznie.
Z kolei naptime.games sp. z o.o. będzie wydawcą i developerem gier family entertainment na komputery PC, urządzenia mobilne i konsole. W planach jest m.in. dynamiczny rozwój zespołu produkcyjnego w Warszawie i Rzeszowie.
Główną działalnością Another Moon sp. z o.o. ma być work for hire w branży gamedev – portowanie gier, QA, codevelopment, pełen developing. W przyszłości możliwe tworzenie własnych IP ze środków pozyskiwanych z działalności work for hire. Spółka celuje w projekty na wysokiej rentowności, podano.
Wreszcie, QubicGames jako „Premium Nintendo Switch Publisher” skoncentruje się na działalności wydawniczej, bez wewnętrznego portowania gier i QA. Przy małym zespole wydawniczym (5-8 osób) zakładana jest duża zyskowność z obecnych i przyszłych tytułów. W przyszłości planowane jest wydawanie około 6-12 gier rocznie, starannie wyselekcjonowanych, z „dużym focusem” na każde wydanie, wynika z prezentacji.
„QubicGames S.A.
- mobile, Inwestycje i pozyskiwanie IP
- budowanie wartości poprzez inwestowanie w spółki gamedev (zakładanie, akwizycja) oraz IP (gry, aplikacje)
- tworzenie i rozwijanie IP na zlecenie, sama spółka od roku 2022 nie będzie posiadać zespołu developerskiego lub będzie on bardzo mały
- wydawanie gier mobile z renomowanymi wydawcami mobile poprzez przystosowanie własnych IP do brandu/IP wydawcy mobile
- stopniowe zwiększanie focus na wydawanie gier mobile oraz tworzenie IP na mobile w latach 2022-24
- rozważenie założenia spółki zależnej dedykowanej wydawaniu i produkcji gier mobile, w szczególności gier PvP” – czytamy w prezentacji.
Spółka podała też, że najważniejsze tytuły III/IV kw. 2021 to:
- „Epistory. Typing Chronicles” – data wydania: 2 lipca 2021
- „Badland” – data wydania: sierpień 2021
- „Planet Quiz” – data wydania: sierpień/wrzesień 2021
- „Real Boxing 2” – data wydania: wrzesień/październik 2021
- „Pocket Mini Golf 2” – data wydania: IV kw. 2021.
QubicGames jest studiem deweloperskim, które zostało założone w 2004 r. Do 2012 r. spółka realizowała głównie gry na konsole Nintendo, a od 2014 r. zajmuje się także produkcjami na platformy iOS/Android, Sony PS4 i PS Vita, a także komputery PC/Mac. Spółka jest notowana na NewConnect od 2016 r.
Źródło: ISBnews