Strategia Ultimate Games na lata 2024-2028 zakłada m.in. koncentrację na rynku gier o tematyce wędkarskiej, a także rozwój innych gier o tematyce niewędkarskiej z kategorii symulatorów, podała spółka. Ultimate Games chce w okresie objętym Strategią dokonać przejęcia, zakupu lub uzyskać autorskie prawa majątkowe lub licencje (IP) na co najmniej kilka gier komputerowych o tematyce wędkarskiej od obecnej konkurencji.
„W przyjętej Strategii spółka zakłada:
– podjęcie działań mających na celu koncentrację rynku gier o tematyce wędkarskiej;
– rozwój serii 'Ultimate Fishing Simulator’;
– rozwój innych brandów wędkarskich;
– rozwój innych gier o tematyce niewędkarskiej z kategorii symulatorów;
– uporządkowanie struktury grupy kapitałowej;
– porting i wydawnictwo gier na konsole” – czytamy w komunikacie.
Przyjęcie Strategii wynika między innymi z przeglądu planów produkcyjnych i wydawniczych spółki, planowanych zmian w strukturze jej grupy kapitałowej oraz w obszarach prowadzonej przez spółkę działalności, wyjaśniono.
„Spółka zakłada, że w okresie objętym niniejszą Strategią dokona przejęcia, zakupu lub uzyska autorskie prawa majątkowe lub licencje (dalej: IP) na co najmniej kilka gier komputerowych o tematyce wędkarskiej od obecnej konkurencji spółki. Spółka zakłada, że będzie producentem, wydawcą kilku lub kilkunastu gier konkurencji o tematyce wędkarskiej. W tym celu zarząd spółki zdecydował o powołaniu wewnętrznego działu, którego zadaniem będzie pozyskanie do współpracy kilku obecnych, bezpośrednich konkurentów spółki” – czytamy w Strategii.
Dział rozpocznie działania od rynku gier mobilnych, gdzie będzie próbował uzyskać prawa lub licencje do gier komputerowych, w tym zawierać umowy, których przedmiotem będzie porting gier komputerowych wydanych na platformy mobilne na inne platformy, w szczególności na różne konsole, w tym na Nintendo Switch. W dalszej kolejności spółka wdroży taką samą procedurę w odniesieniu do rynku PC i rynków innych konsol, zapowiedziano także.
Ultimate Games prowadzi działalność na rynku gier wideo, specjalizując się w zakresie produkcji i dystrybucji gier na komputery stacjonarne oraz urządzenia mobilne. W 2016 r. spółka pozyskała znaczącego inwestora PlayWay. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od lipca 2019 r.
Źródło: ISBnews