Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 2-6 października.
One More Level: Zakończył prace deweloperskie nad podstawową wersją „Ghostrunner 2”, stworzoną przez spółkę na mocy umowy zawartej z 505 Games, i przekazał wydawcy finalną wersję gry, podała spółka. Jak informowano w sierpniu, data premiery gry została ustalona na 26 października 2023 r. Gra zostanie udostępniona równocześnie w wersjach na platformy PlayStation 5, Xbox Series X|S oraz na PC (m.in. za pośrednictwem sklepów Steam, Epic oraz GOG).
Artifex Mundi: Przychody wzrosły o 166% r/r do 23,6 mln zł w III kw. br., podała spółka, prezentując szacunkowe dane. Rekordowe wyniki to zasługa dynamicznego rozwoju „Unsolved” – kluczowego produktu Artifex Mundi. Przychody z komercjalizacji gry w III kwartale wyniosły niemal 21 mln zł, o 285% więcej niż rok wcześniej, podano.
Huuuge: Miało 72 mln USD szacunkowych przychodów ze sprzedaży (płatności) w III kw. br., co stanowi ok. 7-proc. spadek r/r, tj. oraz około 5-proc. wzrost kw/kw. podała spółka.
CD Projekt: Będzie amortyzował nieumożone nakłady na grę „Cyberpunk 2077”, nakłady na wersje na nowe generacje i nakłady na „Widmo Wolności” w łącznej kwocie ok. 450 mln zł od III kwartału, poinformował członek zarządu ds. finansowych Piotr Nielubowicz.
CD Projekt: Zakłada, że nad projektem „Orion” – sequelem „Cyberpunk 2077” – będzie pracować pod koniec przyszłego roku już kilkadziesiąt osób – weteranów „CP 2077” – w studiach w północnej Ameryce, poinformował członek zarządu Adam Badowski.
BoomBit: Przychody z gier Grupy wyniosły 18,9 mln zł, w tym prawie 1,8 mln zł z projektów blockchain we wrześniu 2023 r., co oznacza wzrost o 7,3% m/m, podała spółka. Łączna liczba pobrań gier grupy wyniosła 13,3 mln.
CD Projekt: Prezes Adam Kiciński powiadomił spółkę o zamiarze przyszłego kandydowania na funkcję członka rady nadzorczej spółki od roku 2025, a co za tym idzie – zamiarze rezygnacji z pełnienia funkcji członka zarządu z końcem 2024 roku, podał CD Projekt.
CD Projekt: Sprzedał ponad 25 mln kopii gry „Cyberpunk 2077”, a tym samym łączna liczba sprzedanych gier studia CD Projekt RED, tj. trylogii wiedźmińskiej oraz „Cyberpunka 2077” przekroczyła 100 mln egzemplarzy, podał CD Projekt.
CD Projekt: Sprzedał ponad 3 mln kopii dodatku do gry „Cyberpunk 2077: Widmo Wolności” (Phantom Liberty) na wszystkich dostępnych platformach sprzętowych do końca pierwszego tygodnia od premiery, tj. do 3 października 2023 roku włącznie, podała spółka. Według wstępnych danych łączna wartość bezpośrednich nakładów na produkcję dodatku wyniosła około 275 mln zł, a koszty realizowanej bezpośrednio przez spółkę globalnej kampanii marketingowej związanej z wprowadzeniem dodatku na rynek to około 95 mln zł.
CD Projekt: Reakcje krytyków i graczy po premierze dodatku „Cyberpunk 2077: Phantom Liberty” CD Projektu mogą oznaczać, że zakładane przez analityków cele sprzedażowe (4,5-4,8 mln kopii w 2023 r.) zostaną osiągnięte, ocenia zarządzający funduszami w Skarbiec Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych (TFI) Krzysztof Cesarz.
Vivid Games: Zawarł umowę z polską spółką z branży FMCG (właścicielem marki), której przedmiotem jest produkcja i dystrybucja przez spółkę gry free-to-play typu endless runner, wykorzystującej IP związane z produktami właściciela marki, podał Vivid. Właściciel marki sfinansuje produkcję gry, płacąc wynagrodzenie w wysokości 250 tys. USD, oraz będzie finansować przygotowywanie aktualizacji gry w okresie 9 miesięcy od premiery. Przychody z dystrybucji gry będą dzielone pomiędzy spółkę i właściciela marki. Vivid Games planuje rozpoczęcie dystrybucji gry w II kwartale 2024 r.
Ten Square Games: Osiągnął szacunkowe skonsolidowane płatności użytkowników w grach (bez uwzględnienia przychodów odroczonych w czasie) w wysokości 110,4 mln zł w III kwartale br., podała spółka. W szacunkowej kwocie płatności 69,7 mln zł odnosi się do płatności wygenerowanych przez grę Fishing Clash, co stanowi ok. 63,2% skonsolidowanych przychodów. Kolejne 27,3 mln zł (24,7%) odnosi się do płatności w grze Hunting Clash.
Drago: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) wyznaczyła pierwszy dzień notowań akcji Drago entertainment na rynku regulowanym na 16 października br., podała spółka. Akcje spółki są przedmiotem obrotu na rynku NewConnect od kwietnia 2021 r. Przeniesienie notowań na rynek główny nastąpi bez emisji nowych akcji.
Frozen Way: W związku z przejściem gry „House Flipper – Farm DLC” przez proces certyfikacji na PlayStation 4, PlayStation 4 Pro, Xbox One oraz Xbox One S wyznaczył datę premiery tytułu na konsole na 16 października br., podała spółka. Cena za egzemplarz wyniesie 19,99 USD, a Frozen Way jest uprawniony do 95% zysku netto ze sprzedaży gry.
Draw Distance: Zawarł umowę producencką z amerykańską Hidden Pictures Inc. w zakresie gry „Serial Cleaners”, podała spółka. Na podstawie umowy spółka udzieliła producentowi wyłącznej licencji na podejmowanie działań mających na celu ekranizację gry „Serial Cleaners” w formacie filmowym lub telewizyjnym, w tym znalezienie partnera finansującego. Hidden Pictures będzie również pełnić funkcję producenta/producenta wykonawczego zainicjowanych przedsięwzięć.
SimFabric: Odnotowało 1,65 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2023 r. wobec 1,91 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Movie Games: Odnotowało 0,33 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I półroczu 2023 r. wobec 6,59 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Live Motion Games: Zawarł z Frozen Way umowę inwestycyjna dla gry na PC „Chornobyl Liquidators”, podała spółka. Na podstawie przedmiotowej umowy spółka zobowiązała się do stworzenia i publikacji gry na platformie Steam do 26 kwietnia 2024 r. Inwestor przeznaczy na produkcję i marketing tytułu do 1,5 mln zł. Do czasu pełnego zwrotu nakładów inwestycyjnych, poniesionych przez inwestora Live Motion Games będzie przysługiwało 25% zysku netto ze sprzedaży gry, kiedy to do pozostałej części, tj. 75% zysku netto ze sprzedaży, będzie uprawniony inwestor. Po zwrocie kwoty inwestycji, poniesionej z tytułu niniejszej umowy, spółka będzie otrzymywała 50% zysku netto ze sprzedaży gry, a pozostała część, tj. 50% zysku netto ze sprzedaży, będzie należało do inwestora.
T-Bull: Odnotował 1,8 mln zł jednostkowej straty netto w I półroczu 2023 r. wobec 0,77 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Gaming Factory: Oczekuje zysków w przyszłym roku, dzięki premierom realizowanych obecnie gier, poinformował prezes Mateusz Adamkiewicz.
3R Games: Odnotowało 76 tys. zł jednostkowej straty netto w I półroczu 2023 r. wobec 0,45 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
RedDeer.Games: Wydana przez spółkę gra Deflector dostępna jest już na Nintendo Switch i Xbox. Deflector to dynamiczny hack’n’slash w klimacie Diablo.
Drago entertainment: W połowie września zapowiedziało na platformie Steam najnowszy płatny dodatek do swojego hitu Gas Station Simulator. Po 12 dniach DLC Tidal Wave znalazło się w zestawieniu najbardziej oczekiwanych gier na platformie Steam.
Starward Industries: Wersja demo gry „The Invincible” została udostępniona na platformie Steam.
Gamivo: Złożyło wniosek o wprowadzenie do obrotu na rynku NewConnect 1 mln akcji serii C z dniem 17 października.
Platige Image: Spółka zależna Platige otrzymała podpisane przez Activision Publishing, Inc. kolejne zamówienia na realizację utworów audiowizualnych.
11bit studios: Zaprezentował preview gry „Frostpunk 2”. Rozgrywka skupia się wokół odbudowy społeczeństwa i makro zarządzaniu. Nową funkcjonalnością jest symulator parlamentu.
Źródło: ISBnews