Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 8-12 kwietnia.
Lichthund: Oferta publiczna do 700 tys. nowych akcji serii D spółki Lichthund, z której zamierza ona pozyskać ok. 6,8 mln zł netto rozpocznie się 23 kwietnia od uruchomienia zapisów w transzy na zaproszenie (do 29 kwietnia) i w transzy otwartej (do 30 kwietnia), podała spółka. 22 kwietnia zostanie ustalona cena akcji oferowanych. Spółka liczy na debiut na rynku NewConnect w czerwcu br.
BoomBit: Odnotował 9,54 mln zł skonsolidowanego zysku netto i 15,8 mln zł zysku EBITDA w 2023 r., przy 245,54 mln zł przychodów, podała spółka, prezentując wstępne szacunkowe dane. W ujęciu jednostkowym, zysk netto w ub.r. wyniósł 12,45 mln zł. Publikacja skonsolidowanego i jednostkowego raportu za ub.r. planowana jest na 18 kwietnia.
PlayWay: Zdecydował o utworzeniu odpisów aktualizujących w wysokości 13,94 mln zł w sprawozdaniu skonsolidowanym za 2023 r. oraz 627,5 tys. zł w sprawozdaniu jednostkowym, podała spółka.
Bloober Team: Planuje łącznie 5 tytułów własnych, jednak w jednym czasie chce pracować nad 2 tytułami jednocześnie jako studio first-party, poinformował prezes Piotr Babieno. Spółka planuje też dywersyfikację portfolio poprzez współpracę z partnerami za pośrednictwem Broken Mirror, obecnie ma 3 takie projekty.
Dark Point Games: Zaprezentowało swój nowy projekt o nazwie „Brightness”, którego premiera wersji PC w early access planuje w II połowie 2025 r. Będzie to kooperacyjna gra survivalowa z otwartym światem, zapowiedział prezes Paweł Waszak.
The Farm 51 Group: Zawarło list intencyjny z Wojskową Akademią Techniczną im. Jarosława Dąbrowskiego oraz Flytronic dotyczący rozpoczęcia rozmów prowadzących do zawarcia umowy konsorcjum. Celem potencjalnego konsorcjum jest realizacja wspólnego projektu, a w przypadku jego zawiązania, The Farm 51 ma odgrywać rolę lidera, podała spółka.
Bloober Team: Premiera gry „Tales From Candleforth” z gatunku point & click, wydawanej przez Feardemic – spółkę zależną Bloober Team – została wyznaczona na 30 kwietnia br. Tytuł trafi na GOG, Steam, Xbox One, Xbox Series S|X, PlayStation 4, PlayStation 5 oraz Nintendo Switch, podała spółka.
Vivid Games: Przesunął termin prezentacji prototypu „Real Boxing 3” na kwiecień, poinformował prezes Piotr Gamracy. Pierwotnie prezentacja dla potencjalnym partnerów biznesowym miała się odbyć w marcu.
Vivid Games: Miał 0,31 mln zł straty netto przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 3,89 mln zł w I kw. 2024 r., podała spółka, prezentując wstępne dane.
Varsav Game Studios: Zawarł umowę z nieujawnionym partnerem na wykonanie gry „Bee Simulator: Ultimate Edition”. Umowa zakłada znaczną poprawę warstwy wizualnej gry oraz wprowadzenie zmian w mechanikach, mających na celu istotne zwiększenie regrywalności „Bee Simulator: Ultimate Edition” w porównaniu do gry „Bee Simulator”, wskazano w komunikacie. Umowa obejmuje również portowanie oraz przeprowadzenie procesu certyfikacji gry na urządzenia Sony PlayStation 4/5, Microsoft Xbox One/X|S oraz Nintendo Switch.
Spectral Games: Opublikowało road mapę rozwoju gry „Medieval Dynasty New Settlement” – planuje w niej m.in. zaktualizować tytuł pod względem graficznym, w tym do wersji Quest 3, podała spółka. W planach jest także dodanie nowej mechaniki pszczelarstwa oraz poszerzenie dostępnego arsenału w grze o kusze.
Artifex Mundi: Odnotowało w I kwartale br. 27,5 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 73% r/r. Pierwsza marża Artifex Mundi wzrosła w minionym kwartale o 71% r/r (+5,6 mln zł) do 13,6 mln zł, podała spółka. Kluczowy produkt Artifex Mundi – „Unsolved” w I kwartale podwoił swoją sprzedaż do 24,7 mln zł.
PCF Group: Podjął decyzję o zaniechaniu dalszych prac nad „Projektem Dagger” ze względu na niski potencjał komercyjny po zredefiniowaniu nowego kierunku rozwoju tytułu, podała spółka. W efekcie PCF Group dokona odpisu na 100% nakładów na ten projekt, co obniży rentowność Grupy za 2023 r. o 68,3 mln zł w ujęciu skonsolidowanym.
QubicGames: Powołał podmiot zależny yabai.games, w którym objął 100% udziałów. Spółka yabai.games będzie zajmowała się wydawaniem gier skierowanych dla dorosłych graczy (przede wszystkim gier o ratingu Mature) na komputery PC/Mac, konsole oraz urządzenia VR oraz prowadzeniem działalności deweloperskiej w tym obszarze. Spółka yabai.games będzie wydawać gry na własnym IP, gry firm trzecich oraz zajmie się obsługą gier Mature obecnie wydanych na koncie QubicGames, z możliwością ich przeniesienia na konto wydawnicze nowo powstałej spółki.
Gaming Factory: Ujawnił szczegóły nowego prologu, który latem zostanie bezpłatnie udostępniony w grze ” Japanese Drift Master”. „JDM: Rise of the Scorpion” będzie fabularnym wprowadzeniem do historii z pełnej wersji gry dzięki opowieści prowadzonej za pomocą plansz mangi. W produkcji pojawią się również nowe auta i lokalizacje, a także nieprezentowane wcześniej rozwiązania. Celem prologu rozwój community wśród graczy oraz prezentacja nowych możliwości dostępnych w pełnej wersji „Japanese Drift Master”, która pojawi się na PC w IV kwartale tego roku.
Gamedust: Otrzymał pozytywną weryfikację od European Education and Culture Executive Agency (EACEA) w sprawie raportu końcowego dotyczącego preprodukcją gry pod roboczym tytułem „Freedom Pilot” realizowanego przez spółkę w ramach programu, podała spółka. Pozytywna weryfikacja raportu końcowego oznacza, że projekt spełnił wszelkie założenia.
RedDeer.Games: Gra Tell Me Your Story będzie miała premierę na konsolach Nintendo Switch i platformie Steam 26 kwietnia.
Gaming: Co czwarty pracownik w firmach produkujących gry jest kobietą. „W porównaniu z wynikami badań z 2017 r. nastąpił 11-procentowy wzrost zatrudnienia kobiet w firmach produkujących gry. W 2020 r. kobiety stanowiły średnio 26% wśród wszystkich pracowników firm. 56% z nich zajmuje się bezpośrednio tworzeniem gier, pozostałe pracują na stanowiskach wsparcia. W mniejszych firmach (do 50 osób) prawie 80% zatrudnionych w nich kobiet pracuje w obszarze gamedevu, a w większych około 52%” – powiedziała pomysłodawczyni projektu #KOBIETYwGRZE Aneta Zadroga.
Polska Liga Esportowa: Wraz z marką Gillette przedstawiły projekt Gillette Sharpest Team, który będzie się składał z trzech etapów. W pierwszym rozegrane zostaną eliminacje online, których laureaci awansują na turnieje LAN-owe. Zwycięzcy rozgrywek offline dostaną natomiast zaproszenie do Gillette Sharpest Team i sześciomiesięczny profesjonalny kontrakt esportowy.
Logitech G: Marka firmy Logitech ogłosiła wprowadzenie kompaktowej klawiatury Logitech G Pro X 60 Lightspeed Gaming Keyboard.
Gaming Innovation Group: Mateusz Juroszek, założyciel i współwłaściciel Betplay Capital oraz przewodniczący rady nadzorczej Atal i STS, został wskazany przez Komitet Nominacyjny Gaming Innovation Group do roli członka rady dyrektorów w GiG Media. Ostateczną decyzję podejmie walne zgromadzenie spółki w maju 2024 roku. Rodzina Juroszek – poprzez wehikuły inwestycyjne – od lipca 2023 roku jest największym akcjonariuszem w spółce Gaming Innovation Group z 15,06% na walnym.
Bloober Team: Uzyskał dotację z Unii Europejskiej na projekt „Stworzenie serii narzędzi i opracowanie procesów produkcyjnych, które pozwolą na tworzenie 'otwartych’ miast (OWC), inspirowanych specyfiką architektury środkowo- i wschodnio-europejskiej oraz mitologią słowiańską na potrzeby gier komputerowych tworzonych na silniku Unreal Engine 5 oraz frameworku Houdini”. Wkład wynosi 26,88 mln zł do projektu wartego łącznie 58,5 mln zł.
Cl Games SE: Zawarł z PKO Bank Polski umowę limitu kredytowego wielocelowego na kwotę maksymalnie 15 mln zł.
ManyDev Studio: Wielkosław Staniszewski, przewodniczący RN, został oddelegowany do pełnienia obowiązków prezesa zarządu na okres do 25 kwietnia 2024 roku.
Wargaming: Studio zaprezentowało aktualizację do „World of Tanks”, która wprowadza do gry dodatkową linię czołgów do polskiego drzewka technologicznego.
InPost: Wszedł w świat gamingu z aktywacją e-gry GeoGraf. Udział w akcji wzięło 16 influencerów oraz streamerów, którzy sprawdzali swoją wiedzę geograficzną w grze GeoGuessr, a decydujące pojedynki pomiędzy zawodnikami rozgrywane były na dedykowanej mapie „A Paczkomat World”. Potyczki oglądane były na platformach Twitch.tv oraz YouTube łącznie przez 152 935 godzin.
Games Incubator: Gra „Pet Shop Simulator: Prologue” zostanie udostępniona 16 kwietnia.
Games Operators: Premiera „Infection Free Zone” w early access z peak w pierwszej dobie nieco ponad 10 tys.; 78% pozytywnych ocen na Steam (456 ocen).
Live Motion Games: W wynikach za 2023 rok zawiąże odpis aktualizujący na kwotę 1,7 mln zł.
Źródło: ISBnews