Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 7-11 października.
Movie Games: Planuje m.in. wydawanie bezpłatnych updatów do gry „Drug Dealer Simulator 2” (DDS2), jak i płatnych DLC, umacnianie pozycji na rynku konsolowym i poszukiwanie kandydatów na potencjalne nowe IP, które dołączy do portfolio, poinformował prezes Mateusz Wcześniak.
Vivid Games: Odnotował przychody ze sprzedaży w wysokości 10,1 mln zł, wynik netto -0,7 mln zł i EBITDA 1,43 mln zł w okresie I-III kw. br., podała spółka, prezentując wstępne dane. W samym wrześniu przychody wyniosły szacunkowo 0,8 mln zł, a wynik netto -0,18 mln zł. Spółka ocenia, że wyniki są zgodne z prognozami i odzwierciedlają obecny etap cyklu produkcyjnego kluczowych projektów. Zarząd przewiduje, że przyczynią się one do znaczącego wzrostu przychodów w 2025 r.
7Levels: Zawarł term sheet z 4Divinity Pte Ltd na wydanie gry „Kong: Survivor Instinct” na rynkach azjatyckich, w tym na rynku chińskim, podała spółka. Gra miałaby być dostępna w wersji na PC oraz konsole.
Forever Entertainment: Zawarł umowę z Limited Run Games z USA dotyczącą globalnego wydania pudełkowej wersji gry „Magical Drop VI”, podała spółka. Partner otrzymał prawa do dystrybucji na całym świecie z wyłączeniem Japonii, gdzie za dystrybucję fizyczną gry odpowiada spółka, w której Forever Entertainment jest zaangażowany kapitałowo, tj. Rainy Frog Co. Ltd. z siedzibą w Japonii. Gra będzie oferowana w wersji na konsole Nintendo Switch i PlayStation 5.
All in! Games: Ironbird Creations, spółka zależna All in! Games, zawarła list intencyjny z międzynarodowym wydawcą gier komputerowych, podało All in! Games. Strony wyraziły w nim intencję prowadzenia negocjacji nt. zasad współpracy, polegającej na wydaniu przez wydawcę gry „Phantom Hellcat”, której właścicielem jest Ironbird Creations. Strony postanowiły, że będą negocjować warunki umowy wydawniczej do 31 stycznia 2025 r.
Vivid Games: Gemini Group UAB zwiększył swoje zaangażowanie w Vivid Games, nabywając dodatkowy pakiet udziałów od Aleksandry i Remigiusza Kościelnych, co oznacza, że po rejestracji ostatniej emisji jego udział w kapitale spółki wynosił będzie 49%, poinformował prezes Vivid Games Piotr Gamracy. Podkreślił, że „chęć tak dużego zaangażowania stanowi wyraz ogromnego zaufania” do strategii i wizji spółki oraz jego zespołu.
Big Cheese Studio: Koncentruje się aktualnie na rozwoju gry „Cooking Simulator 2”. Chce wrócić do ekspansji rynkowej i rozważa przejęcie IP lub spółki gamingowej, wejście w VR, mobile, a także „spokojny reopening” na rynku azjatyckim, poinformował prezes Łukasz Dębski.
Huuuge: Miał 58,3 mln USD szacunkowych skonsolidowanych przychodów bez uwzględnienia wpływu rozpoznawania przychodów w czasie (płatności) w III kwartale 2024 r., co stanowi spadek o ok. 19% r/r oraz o ok. 7% kw/kw, podała spółka.
Ice Code Games: Zawarł z Tripwire Interactive, LLC aneks do umowy o rozwój i publikację gry „Rogue Waters”, pierwotnie podpisanej 17 lutego 2023 r. Aneks wprowadza harmonogram post-premierowych aktualizacji oraz określa zakres dalszego rozwoju tej gry. Gra będzie aktualizowana i rozwijana na platformach PC, Xbox, PlayStation 5 i Switch, zgodnie z uzgodnionym harmonogramem.
Red Square Games: W trakcie rozpoczynającej się kolejnej edycji Festiwalu Steam Next zaprezentuje swój najnowszy tytuł produkowany dla Sylen Studio. „Sancticide” to dynamiczny, mroczny slasher TPP z segmentu indie premium z elementami rogue-lite. Produkcja stanowi rozszerzenie historii książkowego uniwersum „Komornik” autorstwa Michała Gołkowskiego. Twórcy gry zapowiadają premierę w ramach wczesnego dostępu na początku 2025 roku.
SimFabric: Łącznie w grupie kapitałowej SimFabric zostało zrealizowanych zamówień umowy wydawniczej na Chiny i Azję na 1 050 450 sztuk gier za łączną sumę 4 504 500 USD (około 18 mln zł).
VRFabric: Otrzymał kolejne zamówienie od partnera wydawniczego w ramach umowy podpisanej 30 czerwca 2023 roku. Przedmiotem umowy jest określenie współpracy przy dystrybucji wszystkich gier VRFabric na gogle wirtualnej rzeczywistości na terytorium Azji w tym w szczególności: Chiny, Hong Kong, Japonia, Korea Południowa, Singapur, Indonezja, Tajwan. Kolejne zamówienie obejmuje tytuły Emitenta w łącznym nakładzie 50 000 sztuk, za łączną sumę 250 000 USD. Zamówienie będzie księgowane w III kwartale 2024 roku. Dotychczas spółka zrealizowała pięć zamówień na łącznie 300 450 sztuk gier, za łączną sumę 2 004 500 USD.
Asbis: W ramach strategii wzmacniania marek własnych, Grupa podwoiła liczbę linii produktowych marki gamingowej Lorgar oraz weszła w szybko rozwijający się segment gier wyścigowych, którego wartość ma wzrosnąć do 2028 r. o szacunkowe 15,84 mld USD. Aby przyspieszyć swoją ekspansję w tym segmencie, Asbis nawiązał współpracę z firmą Simagic, znanym producentem kompletnych ekosystemów symulacyjnych. Nowa oferta gamingowa marki Lorgar będzie dostępna na rynkach EMEA do końca 2024 r.
Ubisoft: Według informacji medialnych, Tencent wraz z rodziną Yves Guillemot rozważają zwiększenie zaangażowania w akcjonariacie, w efekcie którego doszłoby do przejęcia.
Electronic Arts: Udostępnił grę „EA Sports NHL 25” z nowym systemem ICE-Q, dzięki któremu „gracze mają pełną kontrolę nad lodowiskiem”.
Electronic Arts: Udostępnił wideo nadchodzącego rozszerzenia sezonu 2024 „EA Sports WRC”, w którym projektant gry i profesjonalny kierowca rajdowy Jon Armstrong zabiera widzów na przejażdżkę po Orlen 80. Rajdzie Polski oraz Tet Rally Łotwa.
Bloober Team: Remake gry „Silent Hill 2”, stworzony przez polskie studio we współpracy z japońskim Konami, od 6 października jest dostępny dla graczy posiadających wersję Delux, a oficjalny debiut nastąpił we wtorek. Oceny na PlayStation wynosiły 4.91/5, przy ok. 4 tys. ocen. W PS Store US gra była na 7 miejscu w kategorii Best Selling. Na Steam oceny osiągnęły 95% pozytywów z niemal 9 tys. ocen (z zakupów na Steam i poza Steam). Peak wynosił ok. 23,7 tys. graczy na Steam. Gra sięgnęła top 3 na liście Steam Global Topsellers. Cena gry została ustalona na 69,99 USD/euro w wersji Standard Edition oraz 79,99 USD/euro za Lux Edition.
11bit studios: Poszukuje chętnych do udziału w odpłatnych testach naszej nadchodzącej gry – „Project Botin”. Testy odbędą się w dniach 4-8 listopada w warszawskim biurze.
Electronic Arts, Maxis: Zaprezentowały najnowszy dodatek do „The Sims 4 Życie i śmierć”, który będzie dostępny od 31 października. Gracze będą mieli okazję odkryć sekrety życia swoich Simów i zobaczą, co czeka na nich w tajemniczej krainie Ravenwood.
Games Incubator: „Animal Trainer Simulator” został udostępniony na Steam.
ASICS: Łącząc cyfryzację, sport i fitness ogłosił rozwój „DISC” – wirtualnego sportu stworzonego wyłącznie z myślą o wirtualnej (VR) i mieszanej (MR) rzeczywistości.
Dark Point Games: Zadebiutował jako 10. spółka na rynku NewConnect w 2024 r. Toruńskie studio produkujące gry typu Premium Indie spotkało się z pozytywnym odbiorem inwestorów, a jego akcje wyceniono na 28 zł – 12% wyżej od ceny odniesienia wynoszącej 25 zł.
Sundog: Otrzymał niemal 17 mln zł dofinansowania od PARP na rozwój technologii do tworzenia gier, podał „PB”.
RedDeer.Games: Gra „Amelia’s Garden” będzie dostępna na Nintendo Switch 17 października.
Longterm Games: Rozpoczął przegląd opcji strategicznych i będzie brał pod uwagę m.in. połączenie z innym podmiotem.
Games Incubator: Gra „Garage Flipper” została udostępniona na Steam.
CD Projekt: Goldman Sachs Group Inc. zwiększył zaangażowanie do 5,002% kapitału i głosów z 4,54%.
PlayWay: Gra „Oil Rig Simulator” została ogłoszona na Steam.
Microsoft: Zespół „Microsoft Flight Simulator” ogłosił zapisy na testy MFS 2024 Technical Alpha, by sprawdzić poprawność funkcjonowania nowych usług. Wersja ta jest dostępna wyłącznie na PC z systemem Windows za pośrednictwem Windows Store.
Raccoons Studios, BeardedBrothers.Games: Udostępnili grę „Storage Hunter Simulator” na platformie Steam w ramach wczesnego dostępu. Gra jest dostępna w cenie 24,99 USD, z 20-proc. rabatem na premierę.
Electronic Arts, Respawn: Zaprezentowały najnowszą aktualizację „Apex Legends: Wstrząs”, czyli wydarzenie Techno Terror, które trafi do gry 15 października. Techno Terror wprowadzi do gry tryb tercety Cukierek albo psikus oraz nowe elementy kosmetyczne.
Vivid Games: We wrześniu spółka zabezpieczyła strategicznego inwestora, co pozwoliło na przyspieszenie prac nad flagowym tytułem – „Real Boxing 3”, kluczowym elementem budowy globalnej marki. Wewnętrzne analizy spółki, a także prognozy partnerów biznesowych, potwierdzają, że obrany kierunek jest właściwy. Zarząd przewiduje, że nowa gra przyczyni się do znaczącego wzrostu przychodów w 2025 roku. Równocześnie spółka kontynuuje rozwój starszych produkcji, takich jak „Real Boxing 2” oraz prowadzi testy kilku mniejszych gier, bazujących na technologii opracowanej przy projekcie Zozole Run, podano w komunikacie.
Źródło: ISBnews