VR Factory Games uzyskała po 19 dniach od premiery gry Bartender VR Simulator dedykowanej na urządzenia Oculus Quest szacunkowe przychody ze sprzedaży w wysokości pozwalającej na spłatę kosztów produkcji. Ponadto spółka podjęła decyzję o rozpoczęciu prac nad wersją gry Bartender VR Simulator na nową generację okularów VR od PlayStation, podała spółka.
„Szacunkowe, nieoficjalne przychody osiągnięte ze sprzedaży gry Bartender VR Simulator w głównym sklepie Meta Quest, wygenerowane na podstawie wewnętrznego systemu analitycznego w dniu 29 czerwca 2023 roku, tj. w dziewiętnastym dniu od premiery, która miała miejsce 8 czerwca 2023 r., pokryły koszty produkcji tej gry w wersji dedykowanej na urządzenia Oculus Quest, dystrybuowanej w głównym sklepie Meta Quest. Należy wskazać, iż oprócz zadowalającego okresu spłaty kosztów produkcji, gra notuje bardzo pozytywne recenzje od graczy.
Ponadto zarząd zaznacza, iż spółka pracuje zarówno nad dalszym rozwojem tej gry jak i zintensyfikowaniem działań promocyjnych” – podano w komunikacie.
VR Factory Games przekazała też, że w następstwie podjętej decyzji o publikacji gry Bartender VR Simulator na nową generację okularów PSVR2 od Sony Computer Entertainment współpracujących z konsolą nowej generacji PlayStation 5, rozpoczął prace nad wersją tej gry, przeznaczoną na te urządzenia.
„Niniejsza decyzja została podjęta w konsekwencji weryfikacji tej gry pod kątem potencjału sprzedażowego oraz technicznych możliwości jej dostosowania do tej platformy sprzętowej. Zarząd szacuje, że rozpocznie certyfikację tytułu na przełomie września i października bieżącego roku, a premiera gry powinna odbyć się jeszcze w 2023 roku” – podano.
Zarząd spółki wskazał, iż Bartender VR Simulator na platformie PlayStation pierwszej generacji (PSVR1) przyniósł w pierwszym roku sprzedaży blisko 1 mln zł przychodów, co identyfikuje potencjał w zakresie dystrybucji tej gry na nowej platformie PlayStation.
VR Factory Games specjalizuje się w tworzeniu aplikacji biznesowych oraz gier wykorzystujących technologię wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości na takie platformy jak: HTC VIVE, Oculus, Microsoft VR/MR, PS4 VR, Mobile VR/AR). Spółka notowana jest na rynku NewConnect i powstała w wyniku połączenia Surfland Systemy Komputerowe (notowanej na NewConnect od sierpnia 2011 r.) ze spółką VR Factory Games Sp. z o.o.
Źródło: ISBnews