Rada dyrektorów AmRest podjęła decyzję o ustanowieniu programu odkupu akcji własnych, zgodnie z upoważnieniem udzielonym uchwałą walnego zgromadzenia z 12 maja 2022 roku, podała spółka. Program odkupu będzie obejmował maksymalną kwotę pieniężną w wysokości 13 mln euro i potrwa do 2 marca 2026 r.
„Maksymalna liczba akcji, które zostaną nabyte w ramach realizacji programu odkupu, będzie zależeć od średniej ceny, po której nastąpi nabycie, ale nie przekroczy 10% kapitału zakładowego spółki. Jeśli, wyłącznie dla celów ilustracyjnych, dzisiejsza cena zamknięcia notowań, tj. 4,08 euro, zostanie przyjęta jako referencyjna cena zakupu, maksymalna liczba akcji do nabycia wyniesie 3 186 274, co stanowi 1,45% kapitału zakładowego spółki” – czytamy w komunikacie.
Cel programu to pokrycie rozliczenia obecnie obowiązujących planów wynagrodzeń dla kadry zarządzającej i pracowników Grupy AmRest, podano także.
AmRest to jeden z wiodących publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie, posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. AmRest prowadzi restauracje pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews