Dino Polska odnotowało 270,65 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2023 r. wobec 191,38 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 375,7 mln zł wobec 262,85 mln zł zysku rok wcześniej.
Zysk EBITDA sięgnął 458,2 mln zł wobec 332,82 mln zł zysku rok wcześniej. Marża EBITDA wyniosła 8,3%, podczas gdy rok temu było to 8,6%.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5544,29 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 3854,26 mln zł rok wcześniej (wzrost o 46,3% r/r).
„Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I kwartale 2023 r. 27,2%, po wzroście o 20,4% w analogicznym okresie 2022 r.” – czytamy w raporcie.
W I kw. 2023 r. Dino Polska uruchomiła 54 nowe sklepy. Na koniec marca 2023 r. sieć Dino obejmowała 2 210 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej 869,4 tys. m2 (+18% r/r). Rok wcześniej, w I kw. Dino Polska uruchomiła 66 sklepów, podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2023 r. wyniósł 222,92 mln zł wobec 141,96 mln zł zysku rok wcześniej.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.
Źródło: ISBnews