Dino Polska odnotowało 347,87 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2024 r. wobec 362,19 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 421,73 mln zł wobec 482,11 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 520,64 mln zł wobec 571,44 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7 243,01 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 6 548,68 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2024 r. spółka miała 643,12 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 632,85 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 13 914,25 mln zł w porównaniu z 12 092,97 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 012,74 mln zł wobec 1 029,65 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
„Na dzień 30 czerwca 2024 r. sieć Dino tworzyły 2 504 sklepy o łącznej powierzchni sali sprzedaży 987 398 m2. Dino Polska posiada wieloletnie doświadczenie i potwierdzoną zdolność w zakresie otwierania nowych sklepów, dzięki czemu w okresie trzech lat do 30 czerwca 2024 r. zwiększyła liczbę sklepów o 882, czyli o 54%. Ekspansji geograficznej towarzyszy znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który w I półroczu 2024 r., w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r., wyniósł 6,4%. Dino Polska kontynuuje szybki rozwój swojej sieci, konsekwentnie wyszukując lokalizacje pod nowe sklepy” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
W I poł. 2024 r. marża EBITDA wyniosła 7,28%, podczas gdy w I półroczu 2023 r. było to 8,51%.
„W II kw. 2024 r. wynik EBITDA wyniósł 520,6 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 7,19%. Spadek marży EBITDA wynikał z większej dynamiki wzrostu kosztów sprzedaży i marketingu niż przychodów ze sprzedaży. Na wysokie tempo wzrostu kosztów sprzedaży i marketingu wpłynął przede wszystkim znaczący wzrost kosztów pracowniczych. Wolniejsze tempo wzrostu przychodów jest z kolei następstwem spadku cen (deflacji) towarów oferowany w sklepach Dino, a w drugim kwartale dodatkowo wynikało z przesunięcia świąt Wielkiej Nocy z II kw. w 2023 r. do I kw. w 2024 r. Ponadto Dino skupia się na zapewnianiu atrakcyjnej oferty cenowej swoich sklepów, co w obliczu dużej konkurencji cenowej na rynku sprzedaży detalicznej żywności w Polsce, wywiera presję na poziom zysku brutto na sprzedaży” – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2024 r. wyniósł 481,92 mln zł wobec 536,33 mln zł zysku rok wcześniej.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews