Dino Polska planuje tegoroczne nakłady inwestycyjne na ok. 1,5-1,6 mld zł i chce je przeznaczyć na rozwój sieci, zaplecza logistycznego oraz mocy produkcji mięsnej, podała spółka. Dino Polska podtrzymało też plan zwiększenia liczby nowych sklepów o niskich kilkanaście procent w 2024 r.
„Zarząd spółki oczekuje, że w 2024 r. całkowita liczba sklepów Dino wzrośnie o niskich kilkanaście procent, a łączne nakłady inwestycyjne wyniosą około 1,5-1,6 mld zł (na co oprócz rozwoju sieci sklepów, złożą się nakłady na zaplecze logistyczne oraz na rozbudowę zakładu mięsnego Agro-Rydzyna i budowę mniejszego zakładu rozbioru mięsa)” – czytamy w raporcie kwartalnym.
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej wyniosły (327,8) mln zł w I kw. 2024 r., podczas gdy rok wcześniej wyniosły (309,7) mln zł. Przeważająca część nakładów inwestycyjnych została przeznaczona na geograficzną ekspansję sieci marketów Dino oraz na budowę nowych centrów dystrybucyjnych spółki. Na przełomie I i II kw. 2024 r. spółka uruchomiła 9 centrum dystrybucyjne w miejscowości Bolewicko w województwie wielkopolskim, wskazano także w raporcie.
Na 31 marca 2024 r. sieć Dino tworzyło 2 438 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży 960 857 m2. W okresie trzech lat do 31 marca 2024 r. Grupa zwiększyła liczbę sklepów o 906, czyli o 59%.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews